La Guardia de Busa 100 cims

July 4, 2023
July 2023

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Llorenç de Morunys passant per:
- La Guàrdia
- Creu de Busa
- Mirador de la Creu
- Mirador Busa

La serra de Busa està situada al Solsonés, per sota del Port de Comte i la serra del Verd. Hi trobem la natura en es seu estat més pur. Ja coneixiem la presó de Capolat i també haviem fet el seu punt més alt (el Cogul 1526 metres) que es un "100 cim".
Hi tornem per fer La Guardia (1448 metres) que des Juliol de 2022 es a la llista de la FEEC.
Arribem en auto (que sigui potent) fins el Pla de Busa per una estreta pista que puja de Coll d'Arques o de la Vall d'Ora.
Aparquem sota un arbre, abans d'arribar al Rial de Busa i engegem camí direcció sud. Aviat entrem en un bonic bosc, anem per una pista de pagès que al cap de poc deixem per tirar al dret vora una tanca en direcció SW. Es puja fàcilment pels prats fins arribar al camí que voreja el penyasegat dells Cingles de la Creu.
Aviat veiem la torre de guaita de la Guardia (de vigilància del Foc) i trobem el vértex geodèsic.
El Cim de la Guàrdia de Busa (1448 metres) té molt bones vistes en totes direccións, Cap a ponent veiem el pantà i el poble de Sant Llorenç de Morunys. El Port del Comte damunt seu, Al Nord la serra del Verd i la de Busa. El cadí i el Pedraforca treuen el cap pel darrera.
Els Rasos de Peguera , també la serra dels Tossals i Capolat.
Baixem ca p a la creu de Busa i ens acostem al Mirador del Cingle de la Creu abans de tornar al punt de sortida.
Venen núvols negres.

Un altre "100 cim" al sac.

200 Pla de Busa

Aparquem a l'ombra. Punt de sortida també per anar a la Presó de Capolat o al Cogul

PictographIntersection Altitude 0 ft

201 camí que voreja

Hem pujat pel bosc lliure, trobem el camí

PictographSummit Altitude 0 ft

202 la Guardia 1448 m

Un dels "100 cims" de la FEEC

203 Creu de Busa

Bon lloc per aparcar desprès de la forta pujada.

PictographPanorama Altitude 0 ft

204 Mirador del Cingle de la Creu

Es més a llevant de la Guardia