LA GUARDIA

January 5, 2017
December 2016

near Viladomíu Vella, Catalunya (España)

Ruta que des de Viladomiu Nou puja fins el Santuari de la Guardia.

Aparquem a davant de l'església de Viladomiu Nou i baixem en direcció al Llobregat, passem el pont i seguim el GR en direcció a Gironella. Poc abans de la resclosa un trencall a mà dreta s'enfila per un corriol que va pujant i travessant la pista diverses vegades fins que arribem a la casa de Palau.

Deixem la casa a la nostra esquerra i baixem cap a la carretera BV-4406 i la seguim en direcció nord fins que passat un pont en un revolt tornem a agafar una pista sense asfaltar que ens torna a deixar a la carretera però ara per poc tros. Uns indicadors ens desvien per la pista que puja al Santuari fins que uns 100 m. més enllà un petit corriol ens du fins dalt.

Dalt del pla a més de la església i la rectoria hi ha una ermita, un cementiri i un curiós viacrucis amb esteles de pedra que com sempre en alguns casos han esta espoliats d'algun del seus components.

Per la tornada desfem el camí fins a la carretera de Merlés, però just en arribar-hi prenem la pista de davant nostre i que ens durà a Vallderiola i Vilanova per al final tronar al punt on hem trobat la carretera per primer cop. Per tornar al punt d'origen des d'aquí només ens cal desfer el camí fet a la pujada.

Temps efectiu 3 hores i mitja.