Photo ofLA GOMERA 6/6 Travessia de Valle de Gran Rey (Las Hayas ) a Vallehermoso 1122022 Dijous Photo ofLA GOMERA 6/6 Travessia de Valle de Gran Rey (Las Hayas ) a Vallehermoso 1122022 Dijous Photo ofLA GOMERA 6/6 Travessia de Valle de Gran Rey (Las Hayas ) a Vallehermoso 1122022 Dijous

2021
December 1, 2022
December 2022

near Las Hayas, Canarias (España)

Error Desnivell +: Real +291m. Negatiu correcte: - 1.109m.
01122022 Dijous
LA GOMERA Travessia de Valle de Gran Rey (Las Hayas ) a Vallehermoso.

Avui preteníem fer la Ruta n•26 des de Los Descansaderos( Lomo del Baio) a Vallehermoso, però l'hem escurçat uns 3 km de pujada, per començar a Las Hayas davant el Restaurant Ifigenia on ens ha deixat el Taxi ; ja que afrontavem un altre baixada de -1.000 m. com passa en la majoria de senders que creuen la illa i baixen fins gairebé el nivell del mar.
Així fent un petit càlcul, podríem arribar amb una mica d'antelació per agafar-ne el Bus que surt a les 13,30h des de Vallehermoso. Enlloc del track de la Ruta 52 hem seguit el track de "nacho1951" que ens ha facilitat la feina tant per la descripció del paisatge com pels weapoints explicatius de la ruta que aprofitem per traduir.
La ruta és lineal i comença a Las Hayas (municipi de Valle Gran Rey ) vessant Sud fins a Vallehermoso a la vessant nord , travessant el sector del Parc Nacional de Garajonay conegut com Las Creces un bosc dens de fayal-brezal entapissat de patagallo (Geranium canariensis), amb arbres antics propi del sector sud del parc. Segueix el sender pel Mirador Risquillos de Corgo per contemplar una panoràmica de la conca de Vallehermoso, que ha estat històricament la zona agrícola més productiva de l'illa, amb cultius de vinyes, plàtans i hortofructícoles. Alberga també el bosc de savina canària de major extensió de l'arxipèlag i una important formació vegetal de palmera canària. Conserva també importants mostres d'arquitectura rural als seus caserius.
La ruta continua baixant des de la muntanya de l'Aranya fins a la Meseta de Vallehermoso, al llarg de la cresteria orientada al nord on la incidència de la boira és notable i produeix un bosc de laurisilva entre molses, falgueres, melosillas etc.
Després de sortir de l'àrea del parc nacional arribem a la pista de la Meseta, canviant el.paissatge a més sec. Nosaltres seguim per la dreta , al fons del barranc d'Ingenio podem veure els caserius de Los Loros i La Banda de Las Roses. Anem crestejant i baixant ràpidament, arribem a la Gollada del Capità on trobem una pista, a l'esquerra va cap a Vallehermoso pel Lomo del Corte i nosaltres continuem a la dreta pel GR 131 a la Presa La Encantadora, descendint per un camí serpentejant amb trams esglaonats amb esglaons de fusta al peu del Risc del Capità, passant al costat de bancals amb parres.
Tronem la pista asfaltada que va a La Rosa de las Piedras, hi farem un tram de 1.250 m., al costat del barranc d'Ingenio. Més.endavant trencarem en angle recte cap a la dreta pel Camí d'Ambrosio per vorejar la presa L'Encantadora, un dels principals embassaments de l'illa.
Les cases antigues dels voltants i les palmeres que la voregen atorguen un encant especial a aquest lloc. A les seves aigües es poden veure ànecs, i algunes aus migratòries.
Al costat del mur de contenció el sender es desvia cap a la dreta per pujar al Llom Pelat i La Volta del Majuelo per la divisòria entre els Barrancs "del Ingenio" a l'oest i el barranc de Garabato a l'est. Des d'aquesta atalaia tenim al capdavant excel·lents panoràmiques de l'embassament i el Barranc de l'Ingenio.
Comencem un descens que ens condueix al casc de Vallehermoso, esquitxat de palmeres i bancals als voltants. Entrem al casc pel barri de la Fortalesa per un tram urbà fins a la plaça de la Constitució.
El nucli històric de Vallehermoso compta amb exemples interessants d'arquitectura tradicional, destacant sobre totes elles l'església de Sant Joan Baptista.
Finalment ens sobra temps per fer una beguda i un mos, mentre arriba el Bus de les 13,30h.
A estat la darrera etapa a.l'Illa de La Gomera I com les altres ens ha agradat molt per la varietat de flora i paisatge.