Photo ofLa Garriga - Turó de Santa Margarida - Samalús Castell de can Bori - Ca n'Oliveró - La Muntanyeta Photo ofLa Garriga - Turó de Santa Margarida - Samalús Castell de can Bori - Ca n'Oliveró - La Muntanyeta Photo ofLa Garriga - Turó de Santa Margarida - Samalús Castell de can Bori - Ca n'Oliveró - La Muntanyeta

August 18, 2013
August 2013

near la Garriga, Catalunya (España)

Sortint des del centre de la Garriga, al costat del balneari Blancafort, pugem cap al passeig i creuem el pas a nivell per continuar per la carretera de Samalús i l’avinguda de Santa Margarida, on comença la pujada que per una pista ample i revoltada, s’enfila fins al turó de Santa Margarida (turó amagat i sense vistes) i continuant cap endavant, arribem en poca estona a la casa enrunada de Prades.

Aquí, girem a la dreta i per un ample camí, anem davallant direcció a Samalús, a on no anem, ja que no és permès creuar la propietat del castell de can Bori i per anar al poble, hauríem de fer una bona volta, seguim doncs, endavant i per un ample camí que puja suaument, arribem altre cop a la pista que ja em pujat, però ara la creuem i prenem un camí que per sota del turó que hem pujat, creua els boscos dels Llops i de ca n’Oliveró.

Prop de la casa de ca n’Oliveró, visitem l’antic forn per coure material de construcció, en el que podem veure en bastant bon estat, el frontal del forn amb les dues boques d’entrada de material i el terra de la cambra de cocció. Continuem endavant, seguint per un bon camí fins a sota del turó de la Muntanyeta, a on pugem per un estret i fresat corriol fins al seu cim, des d’on podem gaudir d’unes bones vistes sobre el poble de la Garriga, Puiggraciós i els cingles de Bertí.

Baixem d’aquest turó i a sota mateix, ens aturem a veure el pi pinyer de les quatre branques de can Fournier i tot seguit, en poca estona, arribem al poble, on donem per acabada aquesta caminada.