La Garriga - el Figaró - Sot del Bac - tornada

Photo ofLa Garriga - el Figaró - Sot del Bac - tornada Photo ofLa Garriga - el Figaró - Sot del Bac - tornada Photo ofLa Garriga - el Figaró - Sot del Bac - tornada

April 17, 2016
April 2016

near la Garriga, Catalunya (España)

Caminada des de la Garriga a el Figaró pel camí fluvial del Congos GR-2. Un cop al Figaró creuem tot el poble paral·lel a la via del tren fins a enfilar el camí del Bac al punt més Nord-Occidental del municipi.

Allà comença la pujada pel marge esquerre de la vall del Torrent del Bosc Negre seguint l'estret corriol del PR C-33 o Petit Recorregut Garriguenc. La vall és humida i ombrívola, amb un ambient fresc gràcies a l'ombra dels alzinars i roures que l'omplen. A la banda dreta anem veient diferents formacions rocoses calcàries i dolomies anomenades en conjunt les Agulles del Salt i, de més avall a més amunt de la vall, la Germana Petita, la Germana Gran, la Papallona i l'Agulla del Salt.

En un punt el camí es bifurca: a la dreta el camí baixa al fons del sot on trobem el Salt del Prat, a l'esquerra el camí puja fins arribar a la part superior des d'on es pot observar tota la vall del sot del Bac. Des d'aquí el camí continua pujant amb força pendent i, en cas de seguir-lo, s'arriba a la Trona (30 minuts més aproximadament).

Aquest és el punt final del nostre recorregut i a partir del qual iniciem el camí de tornada desfent la ruta ja feta.