La gallina pelada

August 13, 2023
August 2023

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

La gallina pelada.

Sortim de la Font de la Bruixa, passant pels plans de Ferrús, i per sota de les parets de la Roca Gran de Ferrús fins al coll de l'Estret. Durant tot aquest tram seguim les marques del GR.

Al coll ens desviem a la dreta seguint el llom. Hi ha fites i marques vermelles. Arriba un punt on hi ha un pas clau - està marcat com a waypoint - cal fer un flanqueig en diagonal a l'esquerra per unes roques i una feixa fàcil, seguint marques de pintura vermelles i fites. El darrer tram és un pèl aeri, però no té cap dificultat.

Després es segueix per pendents drets fresats i amb fites fins a la carena.

Una vegada a la carena el camí fins al cim és evident.

Després es segueix les traces fins al refugi.

Del refugi baixarem pels Canalons. És un itinerari poc marcat, però molt més curt per tornar a la sortida que el normal pel Pla de les Tores.

Cal deixar aviat el camí més marcat que ens duria a l'accés de la banda de Saldes i Vallcebre. Passem per sota d'un coll i deixem el camí per anar-lo a buscar. Al coll es veu el camí horitzontal fins un fals coll a l'esquerra. Hi ha fites. Al track hem deixat un waypoint del fals coll.

Passat el fals coll es comença a baixar seguint les fites i molt de tant en tant marques vermelles. A estones hi ha camí fressat i fites, però es perden amb facilitat. Hem marcat un parell de waypoints als punts on hem recuperat les fites després d'haver-les perdut. Hi ha un punt on es veu una tartera amb un rastre evident. Cal anar-lo a buscar, també ho hem marcat amb un waypoint.

La tartera es deixa de seguida per la dreta, i el camí segueix per un prat i per pendents pedregosos. Aquí és més senzill d'anar seguint les fites. Al final es dirigeix clarament al fons de la canal. Hi ha un punt on es passa per l'esquerra del llit, per evitar una desgrimpada (waypoint) i després ja s'entra a la llera del riu.

Finalment es deixa la llera del riu per l'esquerra (waypoint) seguint un sender pel bosc. A agost de 2023 al bosc hi havia força arbres caiguts.

S'arriba a la pista, i es segueix fins al punt de sortida.