La Franqueta - L'Espina - Barranc del Carrer Ample - La Franqueta (El Port)

Photo ofLa Franqueta - L'Espina - Barranc del Carrer Ample - La Franqueta (El Port) Photo ofLa Franqueta - L'Espina - Barranc del Carrer Ample - La Franqueta (El Port) Photo ofLa Franqueta - L'Espina - Barranc del Carrer Ample - La Franqueta (El Port)

November 5, 2013
November 2013

near Arnes, Catalunya (España)

(IBP=103HKG)

Excursió circular per la zona del Port que toca a la Terra Alta. Durant la primera part (del coll del Llop fins al Coll de Botana i les puntes que hi ha per sobre del mateix) tindrem molt bones vistes sobre la Terra Alta (Horta de Sant Joan, Arnes, Lledó), quan carenegem cap a l'Espina i una mica després vistes impressionants sobre la vall de l'Ebre (Tortosa, Amposta, Xerta), la serra del Montsià i tot el delta de l'Ebre.

Sortim de l'àrea de la Franqueta seguint les indicacions cap al Mas de Quiquet i pel camí que passa pel seu costat amunt fins al coll del Llop. En el mateix coll deixem el camí que portàvem, senyals de PR, per agafar un altre camí que baixa cap a l'esquerra (fites). Aquest camí, més o menys desdibuixat, ens portarà per la font de Franxo cap al coll de Botana. En aquest coll deixem el camí per agafar un sender que surt cap a la dreta (fites i marques vermelles) que pujant fortament ens portarà fins a un tanca de fusta (més o menys a 1100 metres) i després baixa a trobar el camí que havíem deixat al coll del Llop. Seguirem aquest camí cap a l'esquerra fins al final del mateix (passem al costat d'una bassa d'aigua per a incendis). Pugem pel barranquet que veiem davant (Bassis de la Muntanyola, fitat i alguna marca vermella). Anem pujant fortament fins a un marcat coll des de on anirem pel llom fins a l'espina seguint altre cop les marques de PR. Seguim aquestes marques fins a trobar el camí que ve de Paüls, marques de GR, i l'agafem cap a la dreta passant pel coll d'Alfara i el mas de Maraco. Poc després d'aquest mas, on el GR comença a pujar, hem d'agafar el camí que surt cap a la dreta i enfila el començament del barranc. Anirem seguint aquest barranc, fites, quasi sempre per la seva llera fins a l'antiga marbrera que hi ha al seu final. Aquí ja trobem un camí, dreta, que en pocs minuts ens portarà a l'inici de la ruta.

Itinerari 29 de la guia El Port - 40 rutes de senderisme (Editorial Piolet)
Mapa El Port (nord) 1:30000 (Editorial Piolet)
Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/ElsPortsHortaDeSantJoan?authuser=0&feat=directlink