Photo ofLA FEBRO: Font del Pubill, vertical al Cim de la Roca del Migdia, Avencots, Pla de l'Agustench, Plans d'en Panxó, Grau Avencs Photo ofLA FEBRO: Font del Pubill, vertical al Cim de la Roca del Migdia, Avencots, Pla de l'Agustench, Plans d'en Panxó, Grau Avencs Photo ofLA FEBRO: Font del Pubill, vertical al Cim de la Roca del Migdia, Avencots, Pla de l'Agustench, Plans d'en Panxó, Grau Avencs

November 2, 2023
November 2023

near la Febró, Catalunya (España)

Ruta des de la Febró passant per:
- Cim roca del Migdia (1.4 km)
- Avencots (1.8 km)
- Coll del Pla de l'Agustenc (3.4 km)
- Coll de l'Agustenc (4.3 km)
- Mas de Panxonill (6.8 km)
- Font Blanca (7.3 km)

RECORREGUT: Retallat per culpa de la pluja, es bastant fàcil i força interessant . L’hem començat fent la pujada vertical (Novetat per nosaltres i que recomano), a la Roca del Migdia i hem seguit pels Avencots (Tram de la Cova del Xavier) i pel Pla i Coll de l’Agustench, on per la pluja, retallem pels Plans d’en Panxo i pel Grau dels Avencs i el Camí de la Foradada, tornem a l’aparcament.

APROXIMACIÓ: Per fer aquest recorregut hem pujat per la T-704 (Carretera de Reus a Prades) i poc abans d’entrar al poble de la Febró, a la dreta, al costat contrari d’on es troba la Font del Pubill hi ha un bon espai on es poden deixar els cotxes.

DESCRIPCIÓ: El recorregut es circular, si be els primers 400 metres que transcorren majoritàriament per la carretera, i que corresponen al tram que va del l’aparcament fins al WP 01, no han quedat gravats al track, pel que cal afegir-los també a la distancia total. Una vegada deixem la carretera, seguim un bonic corriol, no massa trillat, que va pujant al recte pel mig del bosc, creua el Camí de la Mussara (WP 02) i segueix per l’altra costat (fita). Inicialment el pas no esta massa clar, però aviat i anant una mica a la dreta el sender ja es força evident i segueix pujant dret i amb bon desnivell fins a la carena (WP 03) d’on girant a l’esquerra, en pocs metres estem al mirador de la Roca del Migdia (WP 04). Seguim endavant fins a trobar un corriol (WP 05), que ens permet baixar a un dels punts d’entrada als espectaculars Avencots de la Febró, passem per la Cova del Xavier (WP 06) i seguim avançant per dins l’avenc (WP 07 i WP 08), fins arribar a una de les sortides (WP 09), on anem a la dreta tot resseguint el sender que transcorre per sobre d’un altra tram del Avencs i va a enllaçar amb el GR 7, el seguim per l’esquerra, arribem al coll del Pla de l’Agustench (Avui ple de cotxes de rovellonaires) i mes endavant al Coll de l’Agustench. Aviat es gira un fort vent i comença a ploure, pel que decidim escurçar el recorregut previst, trencant pels Plans d’en Panxo i per sobre de la Roca del Marçà (WP 10) d'on anem a trobar el PR-C 88, que seguirem ja tota l’estona anant a la dreta, baixant pel Grau dels Avencs i seguint pel Mas d’en Panxonill, per tornar ja pel Camí de la Foradada, fins l’aparcament a sobre de la Font del Pubill.

ORIENTACIÓ: Recorregut sense senyalització vertical i amb una part inicial i fins a sortir dels Avencots on cal anar atents a seguir la traça correcte. Recomano que us baixeu el track si el voleu seguir.

01 Agafem sender

Puja directe a la Roca del Migdia.

02 - Creuament

Photo of03 Acaba la pujada (Motllat de la Pona) Photo of03 Acaba la pujada (Motllat de la Pona) Photo of03 Acaba la pujada (Motllat de la Pona)

03 Acaba la pujada (Motllat de la Pona)

04 Cim de la Roca del Migdia

05 Un dels punt d'entrada als Avencots

Hi ha alguna senyal vermella