Photo ofLA FEBRO - Cova del Corral, Font del Bassi, Coll de Capafonts, Barranc de la Llenguaeixuta, Grau de la Xota i Cova Ninyola Photo ofLA FEBRO - Cova del Corral, Font del Bassi, Coll de Capafonts, Barranc de la Llenguaeixuta, Grau de la Xota i Cova Ninyola Photo ofLA FEBRO - Cova del Corral, Font del Bassi, Coll de Capafonts, Barranc de la Llenguaeixuta, Grau de la Xota i Cova Ninyola

July 2, 2015
July 2015

near la Febró, Catalunya (España)

Resum del recorregut: Sortim de la Febro, pujant pel carrer del costat de l’Esglesia fins a creuar la carretera i agafar el sender que puja pel costat del Barranc de la Cova del Corral. Poc abans d’arribar a la Font del Bassi i a l’esquerra hi ha una fita que ens senyala el sender d’anada i tornada, per arribar a la Cova del Corral. Ja dalt al Pla de l’Ermitanet, creuem per on hi ha el dipósit d'aigua i anem a trobar el GR 65.5 on anirem a l’esquerra fins al Coll de Capafonts, on el deixarem per agafar un sender a la dreta, que fent drecera amb la carretera, va baixant fort en direcció a Capafonts. Tot i que el que teniem previst era arribar a Capafonts, al segon cop que trobem i creuem la carretera, veiem que al davant surt un camí que segons el mapa que portem aniria a trobar el sender de pujada al Grau de la Xota i decidim agafar-lo. L’HEM PIFIADA, ja que si be inicialment ha estat una bonica i planera pista, aquesta, de sobta s’ha acabat i hem entrat en un bosc pel que inicialment semblava un sendero pero que rapidament s’ha complicat i tot i que pel GPS, veiem que el sender que anavem a buscar era proper ens en hem vist una per arribar-hi. Ja al sender correcte, l’hem seguit a la dreta. En aquesta zona i fins a trobar el lloc concret de la pujada al Grau, on hi ha el cable d’ajuda pel fort pendent, cal anar amb molta atenció a les fites i ja un cop carenat aquest, les seguirem trobant, fins arribar al GR 65.5, molt propers a la Creu Trencada. Aquí i fent cas de nou al mapa, hem tornat a agafar una altra drecera, molt poc o gens definida, que ens ha enllaçat (aquest cop sense massa problemas), amb el PR que baixa proper al Barranc del Trinco-Trinco, que hem seguit a la dreta i que passant per la Cova Ninyola ens ha permes tornar a la Febro.

Ha estat una variada i vistosa sortida, tot i que no recomano de cap de les maneres agafar la drecera per trobar el sender del Grau de la Xota i si que acabeu de baixar fins a Capafonts per agafar el camí correcte desde el seu inici. Si ho feu així, la dificultat es pot considerar com a moderada i hasta com a fácil per a senderistes habituals.