La Covil - Costa Pubilla (Serra de Montgrony)

Photo ofLa Covil - Costa Pubilla (Serra de Montgrony) Photo ofLa Covil - Costa Pubilla (Serra de Montgrony) Photo ofLa Covil - Costa Pubilla (Serra de Montgrony)

December 25, 2013
December 2013

near Campelles, Catalunya (España)

Recorregut de mitja muntanya per la Serra de Montgrony prenent com a punt de partida i arribada el refugi del Pla dels Prats.

Accés des de Campelles per pista (asfaltada fins al pont del Torrent de les Fetxes, després en estat irregular però apte en general per a tota mena de vehicles).

S'inicia el recorregut seguint una pista costeruda que surt a l'esquerra de l'area d'esbarjo (senyals grogues) i que duu al Refugi de La Covil, la pista es transforma en corriol en arribar al Torrent de la Font Roja on trobareu uns abeuradors per al bestiar. Passat aquest punt abandonem les marques grogues i es pren una pista a la dreta. Una vegada al refugi s'ateny una forta pujada de 200m de desnivell a través dels pendents herbosos (traces de camí amb senyals vermells), a l'hivern poden estar coberts de neu fàcilment en tractar-se d'una obaga bastant recollida (ideal per fer amb raquetes, era la nostra intenció però no varem tenir sort!). S'arriba a la carena i se segueix el llom fins a l'ample cim de La Covil (2001m).

En el nostre cas, varem ampliar l'excursió seguint la carena cap a l'oest, davallant al coll de Coma Ermada i ascendint el següent bony de la serra de Montgrony, la Costa Pubilla o Cim del Pla de Pujalte (2053m). De tornada cap al coll de Coma Ermada vam decidir tancar l'excursió de manera circular baixant per la banda nord de la serra, cap al coll de Prat de Jou. Sembla que hi ha un camí que travessa el bosc en sentit nord-est directament cap al coll però no el vam saber trobar (possiblement degut a la neu que cobria profusament tota aquesta zona d'obaga) i vam optar per baixar a buscar la pista que es veia més abaix i que uneix Campelles amb Planoles i Tosses a mig vessant. La pista estava molt gelada i s'havia de parar força atenció.

Des del coll, es pren la pista a la dreta per retornar al refugi de La Covil i desfer el mateix camí de pujada que haviem pres a l'inici.

Com he comentat més amunt, excursió especialment ideal per fer amb raquestes en bones condicions de neu. Que la gaudiu.