Photo ofLa Cortinada (Andorra)-Vall de l'Ensegur-Coll d' Arenes-Pics de Casamanya-Serra de l' Ensegur Photo ofLa Cortinada (Andorra)-Vall de l'Ensegur-Coll d' Arenes-Pics de Casamanya-Serra de l' Ensegur Photo ofLa Cortinada (Andorra)-Vall de l'Ensegur-Coll d' Arenes-Pics de Casamanya-Serra de l' Ensegur

June 28, 2013
June 2013

near La Cortinada, Parròquia d'Ordino (Andorra)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: La Cortinada (Andorra). Carretera d' Ordino a las pistes d' esquí de Vallnod-Arcalís. L'ascensió acumulada real es de 1.481 metres.

Sortirem de l'aparcament que està al costat del Pont del Vilar (cara est) i seguirem el GR 11 (direcció nord), el deixarem al Pont d' Arans (pal indicador). Aquí seguirem el Camí Ral fins que trobem la primera cruïlla (pal indicador) on deixarem el Camí Ral i agafarem una pista que puja (senyals de pintura groga que ens acompanyaran fins al cim dels Pics de Casamanya) a trobar el dipòsit de l'aigua. Una mica més amunt la pista esdevé camí molt fressat que ens pujarà a la Collada de l' Ensegur i d' aquí al davant de les Bordes de l'Ensegur.
Pujarem pel mig de les feixes, tot seguint el Riu de l' Ensegur. En arribar al final de les feixes, creuarem el Riu i pujarem a trobar el camí (direcció sud) que puja directament de la Collada de l' Ensegur, sense passar per les Bordes. El seguirem tot pujant fins trobar una cruïlla de camins al costat del Riu d' Ensegur. Seguirem pel que marxa força planejant al nord tot creuant el petit rec. Anirem a trobar i creuar el Riu d' Ensegur. Seguirem pujant sempre per el seu costat (cara nord) fins arribar a una zona d' aigols.
El creuarem tot pujant en direcció a l'est on trobarem un camí (el seguirem) que ve del nord i creua la petita tarrallera en direcció al sud. Sortirem en un petit pla i el pujarem direcció al nord-est, per arribar al Coll d' Arenes. Estem a una cruïlla de camins. Per el nord, marxa el que va a pujar el Pic de l' Estanyo. Per el Sud-est baixa el camí de Canillo. Nosaltres agafarem el que marxa en direcció al sud a trobar el gran rocam del Pic de Casamanya Nord.
El camí esta fressat i senyalitzat amb pintura groga. No té gaire dificultat. Trobareu un petit tros d'uns tres metres en el que cal fer una petita grimpada (disposem de l'ajuda d'una cadena). En arribar a dalt creuarem un petit pla i arribarem el Pic, que és un molt bon mirador tots els quatre punts cardinals Andorrans. Baixarem per la cara sud-oest i pujarem al Pic del Mig de Casamanya. El baixarem i pujarem al Pic de Casamanya Sud.
La baixada la farem tot resseguint la carena de la cara oest (senyals de pintura groga) fins arribar al petit pla de la Serra d' Ensegur. A partir d' aquí NOMES APTE PER PERSONES AMB EXPERIÈNCIA EN BAIXAR PER COSTES SENSE CAMÍ, algun tros molt dretes i alguns trossos bruts de nerets petits. L' alternativa es seguir la senyalització groga que marxa planejant a l'est a trobar el camí que baixa dels Clots del Mig i segueix baixant per tota la Vall del Casamanya (ressegueix de prop el Riu de Casamanya) fins trobar el camí del GR 11, que cal seguir en direcció oest (va a la Cortinada). Ens retrobarem en el Bosc del Becet, una mica abans del Riu de Sornàs.
Nosaltres creuarem el petit pla (direcció sud) a trobar el petit pedró de pedres. Anirem baixant sempre seguint la carena de tota la Serra de l' Ensegur (direcció sud-oest, és herbada i està neta) fins arribar a un petit Coll. Aquí deixarem la carena i baixarem per dintre del bosc de la Costa de l'Avier (direcció sud-est). No vam saber trobar el rastre del camí que baixava fent gran llaçades i obtarem per baixar dret a vall buscant el millor lloc per anar baixant. Els últims dos-cents metres abans d' arribar al Riu de Sornàs, vam baixar-los molt dret avall per sobre dels nerets, però sempre en direcció a l'est (a sota nostre tenim el cingle que ens impediria baixar a trobar el Riu).
Aquesta baixada de la Costa de l'Avier tot i no seguir el camí és convenient tenir l' ajuda del GPS, ja que cal anar a trobar el punt exacta del Riu de Sornàs on es troba el camí. Un cop hem creuat el petit rec del Riu de Sornàs tenim el camí que pujava al Coll de la Serra de l' Ensegur per tota la Costa de l'Avier. El seguirem tot baixant (direcció sud-est, és un camí ampla dels de tota la vida) fins trobar el camí del GR 11 on ens retrobarem amb els que heu optat per fer la baixada per el costat del Riu de Casamanya.
Seguirem el camí del GR 11 (direcció oest) i ens retornarà a la Cortinada.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Andorra.