La cascada del Molí i el gorg Negre

Photo ofLa cascada del Molí i el gorg Negre Photo ofLa cascada del Molí i el gorg Negre Photo ofLa cascada del Molí i el gorg Negre

September 24, 2023
September 2023

near Sant Feliu de Codines, Catalunya (España)

Itinerari fins a dos gorgs de la riera de Tenes, per sobre de Sant Miquel del Fai. Es tracta d'un recorregut molt curt, però força interessant i molt poc freqüentat.

La ruta comença al veïnat de Les Torres, entre Sant Feliu de Codines i Sant Quirze Safaja, prop del km 3 de la C-1413. Cal deixar el cotxe en algun racó al costat de la carretera.

Agafem la pista forestal que baixa en direcció al riu, per sota la carretera, vorejant les darreres cases del veïnat. Ben aviat arribem a les runes del molí de Llobateres, on continuem per un corriol poc marcat, sense creuar la riera.

Una mica més endavant trobem una desviació a l'esquerra que baixa cap al riu, indicada amb un rètol de fusta. Després d'algunes corbes arribem al Molí de Baix que, passant pel seu interior, ens condueix al llit del riu. Uns metres amunt (a l'esquerra) trobem el gorg del Molí i la cascada del Molí. Baixant riu avall trobem el gorg Negre, de dimensions considerables però no apte per al bany.

L'itinerari resulta més espectacular després de grans pluges, però cal evitar anar-hi amb risc de riuades. El recorregut pot resultar una mica perdedor en algun punt.

Donada la proximitat i la brevetat de l'excursió, és molt aconsellable aprofitar la sortida per visitar Sant Miquel del Fai.