Photo ofLa Barraca d'Aigües Vives-Font la Falzia-El Vedat-Serra el Realenc-Cova l'Aigua #PaísValencià Photo ofLa Barraca d'Aigües Vives-Font la Falzia-El Vedat-Serra el Realenc-Cova l'Aigua #PaísValencià Photo ofLa Barraca d'Aigües Vives-Font la Falzia-El Vedat-Serra el Realenc-Cova l'Aigua #PaísValencià

March 22, 2021
March 2021

near Barraca de Aguas Vivas, Valencia (España)

Ruta per la Serra del Realenc. Eixim del poble pel camí de la Font de la Falzia i passant pel safareig. La font està seca perquè l'aigua va canalitzada al safareig. Entrem en el barranc i trobem una bifurcació, agafem el sender de la dreta que ens duu al pou i les cases de Dalt en ruïnes. Passem un aljub dipòsit de grans dimensions però en desús. Arribem a una cruïlla on podem tenir l'opció d'anar al vèrtex geodèsic El Vedat (305 m), l'últim tram de pujada no té sender així que assolim el cim del tossalet El Vedat travessant pels mig de matolls de punxes i argelers però és un tram molt curt. Tornem a la cruïlla i seguim fins a la Casa de Don Bernardo en ruïnes per un incendi. Continuem pel sender marcat amb senyals de color blau, tota aquesta zona de la Serra d'El Realenc té una vegetació baixa i sense cap arbre. Recomane no fer aquesta excursió dies de calor. Arribem a la Cova de l'Aigua, un espectacular avenc on ens cal portar frontal o llanterna. Retrocedim uns pocs metres fins a la cruïlla del Pla de la Sima. Comencem a descendir passant pel costat d'un gran esvoranc natural de la muntanya. En el descens podem gaudir d'unes vistes magnífiques de la Serra de Corbera i de la Serra de les Agulles. Girem dues vegades cap a l'esquerra i ens dirigim cap el barranc on està la bifurcació del principi. Tornem al poble pel camí ja conegut. Bones vistes i espectacular la Cova de l'Aigua.

PictographCar park Altitude 386 ft

La Barraca d'Aigües Vives.

Safareig.

PictographFountain Altitude 497 ft

Font de la Falzia (seca).

PictographRiver Altitude 494 ft

PictographIntersection Altitude 907 ft

PictographTree Altitude 926 ft

Dos Pins grans.

Vèrtex geodèsic el Vedat (305 m).

PictographRuins Altitude 1,064 ft

Casa cremada de Don Bernardo.