← Part of Sant Llorenç de Munt i l'Obac

La Barata + Castellsapera + balmes Espluga + cami Ral

Photo ofLa Barata + Castellsapera + balmes Espluga + cami Ral Photo ofLa Barata + Castellsapera + balmes Espluga + cami Ral Photo ofLa Barata + Castellsapera + balmes Espluga + cami Ral

April 15, 2013
April 2013

near Matadepera, Catalunya (España)

Passeig per la serra de l'Obac. Sortim de l'aparcament vora La Barata, antic hostal del Camí Ral Barcelona-Manresa, situat a la carretera BV 1221 de Terrassa a coll d'Estenalles, ja dins del Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l'Obac.
Seguim una mica per la carretera direcció N i aviat trobem a la nostra esquerra el corriol que ens porta al Camí Ral. Anem planejant, deixant a l'esquerra varies pistes i el cami Ral fins la font de les Cantarelles, dins del torrent dels Ponts. Ara seguim torrent amunt fins trobar a la nostra dreta un antic forn de Calç, potser el millor conservat del Parc. Davant mateix del forn s'enlaira un corriol poc marcat que per dins del bosc, per algun tros descobert i per dins d'un torrent malmés ens torna al cami Ral, quasi dalt la cruïlla amb el camí de carena de la serra de l'Obac. Seguim la carena direcció Nord (cap al Sud trobariem el Pou de la Glaç) i al cap de poc ja som sota el Castellsapera.
Pugem fort per la relliscosa canal de ponent i aviat som dalt del pla del Castellsapera (939 m), el punt més alt del terme de Terrassa.
Molt boniques vistes en totes direccions, especialment cap al Nord on destaca nevat el Port del Comte, darrera seu el Cadí i més al fons els cims d'Andorra, seguit del massis del Puigmal amb el Canigó a l'extrem de llevant.Baixem del Castellsapera, agafant-nos a les arrels, per la canal de llevant i anem fins Coll Tres Creus, on deixem la carena.
Passem per la Porquerissa, la font de la Pola i voregem el coll de Tanca fins arribar a les balmes de l'Espluga, amb els seus corrals construits per aixoplugar el bestiar. Ens aturem a dinar l'entrepà.
Decidim agafar el camí que surt davant de la balma obrada i baixem al torrent de l'Espluga, per pujar altre cop fins un coll (sense nom) des on veiem clarament el camí Ral per fer la tornada. Cal baixar fins el fons del torrent de la Cansalada i pujar de nou fins coll de Correu. Aquest bocí de camí Ral conserva encara un bonic empedrat, el seguim cap a llevant amb molt bones vistes del Castell de Bocs i de la casa Nova de l'Obac (antigament tot això era conreu de vinya). Tornem a passar sota el Castellsapera i retrobem el camí d'anada. Aquest cop baixem més dret seguint el cami Ral cap a la Barata, sense passar per la font. Una caminada molt bonica, quasi per a tots els publics.