Λ2: Λαγκαδίκια-εκκλησάκι

July 14, 2020
July 2020

near Lagkadikia, Central Macedonia (Greece)

Εύκολη κυκλική διαδρομή διάρκειας λιγότερο από δύο ώρες μαζί με αρκετές στάσεις για φωτογραφίες.

Ξεκινάμε από το Νηπιαγωγείο Λαγκαδικίων, περνάμε κάτω από την γέφυρα, στρίβουμε δεξιά και περνάμε απέναντι από το ποταμάκι, που συνήθως απλά κάνουμε ένα βήμα από πάνω του χωρίς καν να βραχούμε.

Συνεχίζουμε παράλληλα με το ποταμάκι και στο σημείο που είναι τσιμεντοστρωμένος ο δρόμος, αφήνουμε το ποτάμι και ανηφορίζουμε για 20 μέτρα και μετά στρίβουμε αριστερά.
Περπατάμε μέσα στον αγρό, παράλληλα με το ποταμάκι και στο τέλος συναντάμε το Perasma1, ένα στένωμα από θάμνους μήκους 2-3 μέτρων, το οποίο ανάλογα με την εποχή μπορεί να μας δυσκολέψει λιγάκι αν έχουμε κοντό παντελόνι και μπλούζα.

20 μέτρα μετά το πέρασμα στρίβουμε αριστερά και κατηφορίζουμε. Στο χαμηλότερο σημείο στρίβουμε δεξιά και μόλις δούμε στο αριστερό χέρι έδαφος χωρίς θάμνους κάνουμε το ανηφορικό κόψιμο. Μπορούμε επίσης αντί για κόψιμο να τραβερσάρουμε στον υποτυπώδη χορταριασμένο δρόμο για να αποφύγουμε τις λάσπες αν υπάρχουν.

Ακολουθούμε τον δρόμο μέχρι το εκκλησάκι και 100 μέτρα μετά αφήνουμε τον δρόμο στρίβοντας αριστερά σε μονοπάτι που στην αρχή μπορεί να είναι δυσδιάκριτο αλλά εμείς απλά ακολουθούμε την ράχη και το νεροφάγωμα που προς το τέλος έχει ένα πέρασμα από πυκνούς θάμνους μήκους 2-3 μέτρων, το οποίο περνάμε εύκολα σκυφτοί και αμέσως μετά στρίβουμε αριστερά μέχρι να βγούμε στον αγρό τον οποίο περνάμε κάθετα και βρίσκουμε τον δρόμο που μας οδηγεί στο ποταμάκι, το οποίο ακολουθούμε για την επιστροφή.

Αν έχουμε όρεξη για λίγη εξερεύνηση μπορούμε πριν βγούμε στο ποταμάκι να ψάξουμε την αερογέφυρα από την οποία περνάει νερά από την όχθη που είμαστε στην απέναντι.

Η διαδρομή μπορεί να γίνει και με τις παρακάτω παραλλαγές:
α) Αποφυγή περάσματος 1. Μένουμε στον παραποτάμιο δρόμο περισσότερο μέχρι να συναντήσουμε το σημείο προς το κόψιμο 1.
β) Αποφυγή περάσματος 2. Μετά το εκκλησάκι δεν στρίβουμε αριστερά στο μονοπάτι, αλλά συνεχίσουμε στον δρόμο που καταλήγει στο ποταμάκι.

Η διαδρομή μπορεί να γίνει και από παιδιά από 8 ετών και πάνω.

Δείτε και την διαδρομή Λ2β.

αερογέφυρα 1

Συνήθως υπάρχει πυκνή βλάστηση για 4-5 μέτρα.

εκκλησάκι

κόψιμο 1

Αν έχει λάσπη, παρακάμπτουμε με τραβέρσα

Νηπιαγωγείο

πέρασμα 1

πέρασμα ανάμεσα στους θάμνους για 2-3 μέτρα

πέρασμα 2

Περνάμε σκυφτοί για 2 μέτρα μέσα από την νεροφαγιά.