Photo ofl' Hospitalet de l' Infant-la Portella-la Canal Llarga-Pas de la Cadireta-Cim dels Avencs-Molló Puntaire-Canal del Corb Photo ofl' Hospitalet de l' Infant-la Portella-la Canal Llarga-Pas de la Cadireta-Cim dels Avencs-Molló Puntaire-Canal del Corb Photo ofl' Hospitalet de l' Infant-la Portella-la Canal Llarga-Pas de la Cadireta-Cim dels Avencs-Molló Puntaire-Canal del Corb

2030
February 18, 2016
February 2016

near l'Hospitalet de l'Infant, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - Arribada: Poc després de la cruïlla del PR-C 91 amb el PR-C 90 que es troba darrera de l'Autovia del Mediterrani, per la cara nord-oest a la sortida de l'Hospitalet de l'Infant. Per arribar sortirem de l'Hospitalet de l'Infant seguint la carretera N-340 en direcció a l'Ametlla de Mar, primer trobarem per la cara nord una benzinera i després un hotel. Al costat de l'Hotel per la cara sud-oest agafarem la pista forestal asfaltada que en direcció al nord-oest ens portarà a creuar la via del tren per un pont per sobre. Tot seguit arribem al costat de l'autovia AP-7 la seguirem una mica en direcció al nord-est i la creuarem per sota amb un petit túnel per seguir-la ara en direcció sud-oest fins trobar una cruïlla per la cara nord (pal indicador dels PR i de l'Ermita). Seguirem la pista senyalitzada que ens portarà a creuar l'autovia del Mediterrani i a trobar el nostre punt de sortida.

RECORDEU que per pujar la Canal Llarga i el Pas de la Cadireta cal TENIR EXPERIÈNCIA EN GRIMPADES I NO TENIR POR, NI VERTIGEN (els dos passos estan equipats amb cadenes).

Seguirem pujant per la pista, per la qual hem vingut fins trobar una cruïlla de camins (pal indicatiu) agafarem el Camí de la Portella que tot passant per el Forat Negre, el Mas de la Sabatera (runes) i la Tossa d'en Cavassa ens pujarà al pas de la Portella.
Aquí deixarem el PR-C 91 i anirem a sota del pal de la línia elèctrica que tenim per la cara de Ponent, on trobarem un rastre de camí que seguirem tot resseguint la carena de la muntanya, primer per la cara nord i després força per el caire fins arribar a una rocada que ens barra el pas.
Per la cara nord i entremig de dues roques tenim el pas que ens permet de continuar. A pocs metres ens trobem amb una roca llisa que cal baixar (està equipada amb un cable). El rastre ens porta de la cara nord a la sud, i de seguida al nord, per trobar al davant la Canal Llarga, que la pujarem amb l'ajuda de les cadenes.
Continuarem per el rastre i ens retrobem amb el Pas de la Cadireta, el pujarem amb l'ajuda de la cadena. Un cop a dalt ja hem superat el tros difícil de l'excursió. Seguirem novament el rastre de camí que per la carena ens pujarà al Cim dels Avens on podrem gaudir de molt bones vistes.
Continuarem per la carena (direcció sud-oest) per anar a trobar la torre de comunicacions que ja veiem al davant nostre. D'aquí surt un camí (direcció sud-oest, senyals de pintura verda) que ens baixarà a la Portella del Xato, on agafarem la pista que marxa al sud, per de seguida agafar-na un altre que puja a Ponent per seguir per la carena fins arribar al Molló Puntaire.
Anirem al sud-oest, tot seguint el camí que ens baixarà a trobar el Pas del Bolet ( en aquest punt per la cara de ponent teniu el Pont Natural i per la cara Sud el Bolet) i d'aquí a una cruïlla de camins on trobem el PR-C 92 (senyals de pintura groga i blanca) que seguirem sempre fins arribar al punt de sortida.
Seguirem el PR en direcció al sud-est, per poc després trobar unes roques per la cara sud. En la pujada al Grauet de Navaies i per la cara sud-est tenim la Roca Foradada. Un cop a dalt del Grauet i fins la Portella de les Llongues podrem gaudir d'un gran paisatge de roques fantasmagòriques.
En arribar a la Portella de les Llongues el camí gira i baixa per tot el caire de la muntanya. En arribar a baix marxa a l'est, per baixar per dintre de la Canal del Corb. Un cop a baix el camí ens portà a trobar una pista forestal que seguirem. Passarem pel costat del gran dipòsit d'aigua de la Font de l'Aigualcoll, per el Collet de les Tixelles, el Collet de la Bassa de Casals, per sota de la Roca de Casals per finalment arribar al nostre punt de sortida.

Cartografia Editorial Piolet, mapa Vandellòs.

Forat Negre

Roca de Casals

Grauet de Navaies

La Foradada

Pas de la Roca Llisa (equipat amb un cable)

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

La Canal Llarga

el Bolet

• Photo of eliesteo
    eliesteo Jun 16, 2016

Ruta magnífica, feta fa dos dies amb una gran visibilitat i un 'pelet' de vent a dalt de tot. El camí equipat és molt factible.Gràcies per compartir!

• mtg.meritxell May 5, 2021

Els dos passos equipats q assenyaleu es poden fer amb gos??? Gràcies