L' Estartit - Cap de la Barra- La Calella - El Falaguer - Cap d'Oltrera

Photo ofL' Estartit - Cap de la Barra- La Calella - El Falaguer - Cap d'Oltrera Photo ofL' Estartit - Cap de la Barra- La Calella - El Falaguer - Cap d'Oltrera Photo ofL' Estartit - Cap de la Barra- La Calella - El Falaguer - Cap d'Oltrera

-16 ft
January 28, 2024
January 2024

near l'Estartit, Catalunya (España)

Ruta circular d'uns 7 Km i uns 400 metres de desnivell que puja fins al cap de la Barra i llavors va resseguint la costa punjant i baixant fins al cap d'Oltrera, des d'on tornem al punt de partida per l'interior. Nosaltres la vam fer el 14 de gener.

IMPORTANT: hi ha senyals del parc natural que prohibeixen el pas des del 15 de gener fins al 15 de juny des de La Calella fins al cap d'Oltrera (perquè és zona de nidificació d'espècies d'ocells protegides). La multa és d'entre 500 i 5000 euros.

Sortim de l'Oficina de Turisme de l'Estartit i anem caminant pel Passeig Marítim fins al port. Allà comencem a pujar cap al Cap de la Barra per un carrer que porta el seu nom. Quan s'acaba el carrer per unes escales arribem ja a terreny sense urbanitzar i un corriol ens porta desseguida al Cap de la Barra amb espectaculars vistes al Molinet i Les Medes.

Seguim per un corriol que per una baixada força pronunciada (baixem 80 m en una distància de 300 metres) ens portarà fins a La Calella. Des d'aquí agafem un corriol que primer puja força dret (amb un desnivell equivalent a la baixada que hem fet) i després ja es suavitza i anem planejant fins a la punta del Catifoll (per arribar-hi haurem de deixar un moment el corriol que seguíem).

Un cop recuperat el camí que seguíem ben aviat començarem a baixar fins arribar al Port del Falaguer. És un lloc ben espectacular que amaga ben a prop una coveta que, si el sol està una mica alt, té una llum espectacular. Aquesta coveta queda a la part dreta d'aquesta petita "cala" (al track està marcada).

Després del Falaguer tornem a fer una pujada com la que ens ha tret de La Calella i quan siguem a dalt deixarem el corriol prinicipal i agafarem un corriol a ma dreta per anar fins al cap d'Oltrera. Des d'allà ja començarem la tornada continuant per un corriol que ens portarà fins el corriol principal que havíem deixat per anar al Cap d'Oltrera i aquest ens portarà cap a un camí ja més ample que ens deixarà al camí de L'Estartit a L'Escala.

Des d'aquí ja només queda baixar cap a L'Estartit, passant pel costat de l'antiga base americana Logan.

PictographPanorama Altitude 271 ft

Mirador del Cap de la Barra

PictographBeach Altitude -2 ft

Cala de la Calella. Bon lloc per banyar quan el temps acompanya

PictographIntersection Altitude 291 ft

si seguíssim recte (pujant) ens portaria cap a l'antiga Base Loran

PictographBeach Altitude 5 ft

PictographCave Altitude -9 ft

Quan el sol és alt entra claror per l'altra punta i l'aigua agafa un color espectacular (la foto d'aquest dia no és massa espectacular perquè el dia no era massa clar)

PictographIntersection Altitude 263 ft

Cap a la dreta (cap al cap d'Oltrera)

PictographPanorama Altitude 264 ft

PictographIntersection Altitude 345 ft

Cap a l'esquerra (cap al camí de L'Estartit)

PictographIntersection Altitude 427 ft

Cap a la dreta (deixant carretera)

seguint recta arribaríem als edificis principals de l'antiga base americana Loran

PictographIntersection Altitude 155 ft

Agafar escales avall

per fer una mica de marrada podem baixar per unes escales que ens queden a ma dreta