Kyststien Bornholm #6

-131 ft
August 10, 2022
August 2022

near Balka, Capital Region (Denmark)

Balka Sö Bad - Boderne - (Rosengaarden)
Ett första stopp i Snogebaek för att lunchproviantera. Sedan en lång raksträcka ner till stranden som vi följde fram till Dueoddes camping. På väg mot fyren tänkte vi om och istället för ännu mer strandvandring vände vi om och gick grusvägar genom sommarstugeområdena. Det gav välbehövlig skugga och fastare underlag för kängorna. Vid Sömarken åt vi lunch och fortsatte sedan stigen på sanddynerna. Det var idag möjligt att sedan fortsätta utefter stranden då Raghammers skjutfält inte hade någon aktivitet igång. Det signaleras med en röd boll, är den hissad så är det förbjudet och därutöver farligt att gå utefter stranden till Boderne men är den halad är det alltså fritt fram. Efter ca 5 kilometers gång i vattenbrynet kom vi fram till Boderne där vi tog oss ett efterlängtat dopp. Till sist gick vi en dryg km på Boderne Vej till dagens logi, Rosengaarden där en kall öl väntade.