Kuzuyayla'dan Altıoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2023 07 )

Photo ofKuzuyayla'dan Altıoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2023 07 ) Photo ofKuzuyayla'dan Altıoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2023 07 ) Photo ofKuzuyayla'dan Altıoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2023 07 )

July 10, 2023
July 2023

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Asıl planımız Örnekköy’den Sultaniye’ye çıkmak olsa da son yağışlarla coşan Serindere’yi gördükten sonra bugün rotamızı hemen Kuzuyayla’ya çevirdik. Yükseldikçe bizi kucaklayan bulutsa daha yürüyüşe başlar başlamaz kendini gösterdi ve Altıoluk Yaylası’na doğru ormanı sarıp sarmalayan beyaz, büyülü bir atmosferde attık ilk adımlarımızı.

Çok geçmeden tüm gün peşimizi bırakmayacak olan yağmur damlaları da eşlik etmeye başladı bu yürüyüşe. Altıoluk Yaylası’na yayılı eğreltiotlarının altı küçük, kırmızı dağ çilekleriyle doluydu ama onlar bile bolca suluydu. Neyse ki eğilip yaklaştıkça çayırı kaplayan kekiklerin kokusunu duymak hala mümkündü. Sarı sarı Çalba çiçekleri ve bir o kadar sarı İri çanaklı kantaronlar ise çayırların süsüydü.

Yağmuru fırsat bilip yollara düşen Salyangozları ardımızda bırakıp kendimizi Karaoluk Yaylası’ndaki küçük eve zor attık. Burada verdiğimiz mola kadar, yağmura rağmen dağı bizim gibi yalnız bırakmayıp yürüyüşe çıkmış Latife, Şenol ve arkadaşları ile karşılaşmak da çok hoş oldu.

Molamız bittiğinde yağmur sanki biraz hafiflemiş olsa da Pazarçayırı’na kadar yol boyu kendini hep hissettirdi, hiç unutturmadı. Olsun, biz de güzel ıslandık

Sola dönüş, sağdaki yol Molayakup Çayırı üzerinden Kartepe Zirvesi'ne gidiyor...

Sağdan gelen küçük bir orman yolu var, dikkate almayıp direkt devam edilmeli.

Sola dönüş, sağdaki yol Mollayakup Çayırı üzerinden Kartepe Zirvesi'ne gidiyor.

Bu noktadan sağa dönülmeli...

Bu noktadan sağa dönülmeli

Buradan sağa dönülmeli. Bu noktadan Karaoluk Yaylası'na kadar eskiden bir patika vardı. 2022 yılı içerisinde Orman İşletme nin bölgede yaptığı kesim çalışmaları sırasında patikanın üzerine toprak bir yol vuruldu...

Hemen sağ yamacın üzerindeki yayla evine ulaşmak için buradan kısa bir patikaya girilebilir.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

09 Karaoluk Yaylası

Karaoluk Yaylası'nda eskiye ait tek bir ev ve sonradan yapılan bir kaç yapı var. Eski evin başındaki çeşme 2022 de yapılan yol çalışması sırasında bozuldu ve artık akmıyor.

Sağa dönüş, sol taraf Altıoluk Yaylası'na çıkıyor...

Bu noktada toprak yol Pazarçayırı Köyü'ne giriş yapıp karayolu ile buluşmakta.