← Part of Samanlı Dağları

Photo ofKuzuyayla ve Mollayakup Çayırı'ndan Karaoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2022 12 ) Photo ofKuzuyayla ve Mollayakup Çayırı'ndan Karaoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2022 12 ) Photo ofKuzuyayla ve Mollayakup Çayırı'ndan Karaoluk Yaylası ve Pazarçayırı'na ( 2022 12 )

December 25, 2022
December 2022

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

08:00
Gebze’den hareket ve E-80 Karayolu’nu kullanarak İzmit Doğu gişelerinden çıkış.

09:00
Suadiye merkeze varış ve Balcı’nın Kahvesi’nde kahvaltı, market alışverişi ve tuvalet için yaklaşık 45 dk mola. Kahvaltı bitiminde karda iz açması muhtemel arkadaşlarımıza tozlukları dağıtıp ayakkabılarına bağlamalarına yardım ediyoruz. Kendi tozlukları olanlar hiç az değil.

Aracımız Eğreltidüzü ve Suadiye Tabiat Parkı’ndan geçerek Kartepe’ye doğru olan güzergahı takip ederek yükseliyor. Yaklaşık 1000 m irtifadan itibaren hafta başı yağan karın ilk kalıntıları ile karşılaşmaya başlıyoruz. Asfalt yol temiz ve kar yok. Kuzuyayla sapağından sonra yolda kısmen ve çok az kar var ama araç sürüşüne engel değil.

11:20
Kuzuyayla’da dizboyu kar var. Gruba gün içinde dikkat edilmesi gereken konularla ilgili genel bir bilgi verdikten sonra yürüyüşümüze başlıyoruz. Hava sıcaklığı sıfırın üstünde, genel olarak rüzgar yok, açık alanlarda kısmen kendini hissettiriyor. Güneş yoğun bir bulut tabakası arkasında gizli. Zaten yürüyüşü gün boyu, zaman zaman artan bir dumanın içerisinde gerçekleştireceğiz.

Yolun başındaki Altıoluk Yaylası sapağını geride bırakıp, zirvedeki vericileri çıkan ve artık karla kaplı olan yolu takip ederek yavaş yavaş yükseliyoruz. Hareket halindeki vücudumuz biraz ısındıktan sonra üstümüzdeki fazlalıkları çıkarmak ve aralar açıldıkça ekibi toparlamak için bir iki küçük nefes molası haricinde yürüyüşümüz sadece hala daha dallarındaki küçük siyah meyveleri duran lezzetli Yaban Taflanları için duruyor.

12:15
Yaklaşık 3. Km de , Molla Yakup Çayırı’nda, zirveye giden yol sapağındayız, irtifa 1360 m. Parkurun yükselişi burada sona eriyor. Buradan sola, güneybatıya dönen yola dönüyor ve yürüyüşümüze devam ediyoruz. Karla kaplı yol kayın ormanları arasında ilerliyor. Geriye kalan bölümde Pazarçayırı’na kadar sürekli alçalacağız.

Parkur kuzeydoğuya kıvrılmadan önce iki ayrı sapak var. İlk sapağı bir an için dalıp kaçırsak da geri dönüp düzeltiyoruz. İkinci sapaktan sonra yol, dumanların içinden tüm heybetiyle sıyrılan göknarların arasından hızla Karaoluk Yaylası’na doğru alçalıyor. Yol boyu adımlarımıza bizden önce bu güzergahı kullanış bozayı ve yabandomuzunun kardaki ayak izleri eşlik ediyor. Çok geçmeden bu izlerde yok oluyor ve azalan karla beraber beyaz örtü ortadan kalkıyor.

13:50
Karaoluk 1200 m rakımda, birkaç evden oluşan çok küçük bir yayla. Yıllardır buradan geçen yürüyüşçüleri ağırlayan eski ev sisin içinden kendini gösteriyor. Dışarısı soğuk ama evin içi birkaç derece daha sıcak. Ayaklarımızın çamurunu sıyırıp bir şeyler atıştırmak, uzun bir mola vermek için içeriye giriyoruz. Evde, camı çerçevesi olmayan pencerelerin ışığında sallanan ahşap bir sandalye bulmak hepimiz için sürpriz oluyor. Termoslarda getirdiğimiz sıcak çay ve kahveleri yudumlarken kısa bir sürede olsa şiddetlenen yağmurun çatıya vururken çıkardığı sesleri duymak ise ayrı bir keyif.

14:25
Karaoluk Yaylası’ndaki molamız bitiyor ve toprak yolu takip ederek Pazarçayırı’na doğru yürüyüşümüze devam ediyoruz. Duman hala her tarafa hakim ve grubun bir ucundan diğer ucunu görmek çok fazla mesafe olmasa da mümkün değil. Grubun başı ve sonu sürekli telsiz iletişiminde kalarak rahat bir tempoda alçalmaya devam ediyoruz. Karaoluk dan sonra Pazarçayırı’na yaklaşık 5 km lik bir bölüm daha var.

15:40
Yürüyüş sonu ve 840 m rakımdaki Pazarçayırı’na varış. Toplam 12 km uzunluğundaki parkuru burada, KİDOSK a ait merkezde, onların sıcak misafirperverliğinde bitiriyoruz. Çoktan demini almış koca bir semaver çay, ev yapımı nefis bir kek bizi bekliyor. Sundurmanın altındaki masalara oturup mevsimin ilk karına merhaba demenin verdiği keyifle, beraber yorgunluk atma zamanı şimdi.

16:40
Pazarçayırı’nda ki molamız sona eriyor ve aracımıza binip KİDOSK Merkezi’nden ayrılıyoruz. Dönüşte yol üzerindeki Hoca’nın Suyu’nda boşalan damacanaları doldurmak için kısa bir duraklamada var. Sonrası’nda Suadiye üzerinden D-100 karayolu’na çıkacak ve Kandıra Kavşağı’nda, Shell Erenkaya da kısa bir tuvalet molası daha vereceğiz. D-100 den D-80 İzmit Batı girişinde ayrılacak ve bu güzergah üzerinden Gebze’ye ulaşacağız.