Kuzuyayla Kartepe Zirve Kış/Kar

February 9, 2019
February 2019

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında Çekirge Trekking ile birlikte 09 Şubat 2019 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Yürüyüşümüze Kuzuyayla mesire alanından başladık. Yaklaşık 1350 metre rakıma sahip mesire alanında kır kahvesi, WC, çeşme ve piknik masaları bulunuyor. Otel bölgesine çıkan ana yoldan yaklaşık 2,5 km sonra mesire alanına varılıyor. Otel yolu genellikle her zaman açık olurken, Kuzuyayla yolu kar nedeniyle kapalı olabiliyor. Kar lastiği şart.

Kuzuyayla mesire alanından Altıoluk yaylası istikametine yürüyüşümüze başladık. Yaylaya varmadan Küçük Zirve ve Molla Yakup Çayırı'na giden yola saptık. Kar kalınlığı epey yüksek idi. Fakat eski karlar donduğu için taze kar olarak yaklaşık 15-20 cm kar kalınlığında yürüyüşümüzü sürdürdük.

Zirveye vardıktan sonra kestirme yolu tercih ederek elektrik hattı direklerini takip ederek aşağıya doğru yol aldık. Etkinliğimizin bu kısmı tehlikeli idi. Kırığa sebep olabilecek derin kar oyuklarına battık.
Geyikalanı'ndan gelen patikaya varıp tekrar yolumuza ulaşarak Kuzuyayla'da etkinliğimizi sonlandırdık.

Muhteşem kar manzaraları eşliğinde ve eşsiz arkadaşlık havasında son derece keyifli bir etkinlik oldu.
Böylece projemizin 6. ilini de tamamlamış olduk. Darısı 75 ilin başına...

Bölge hakkında biraz bilgi verecek olursak

KARTEPE / KELTEPE

* rakım 1600 metre
* Samanlı Dağları silsilesinin en yüksek zirvesi...
* Ulaşım Maşukiye üzerinden...
* Eski adı Keltepe idi. Keltepe adı zirvenin tamamen ağaçsız olmasından kaynaklanıyor. Kuzuyayla ya kadar yoğun bir orman örtüsüyle kaplı tepenin zirvesinde tek bir ağaç bile yok. Turizm yatırımıyla birlikte bölgenin adı Kartepe olarak değiştiriliyor ve daha sonra yeni ismiyle Kocaeli nin bir ilçesi oluyor.
* zirvede tv verici antenleri mevcut...
* Çevre orman yapısı ağırlıklı olarak kestane, kayın, meşe ağırlıklı olduğundan kışın evlerin bahçelerinde kubbe fırınlarında yakacak odun ihtiyacı için değerlendiriliyor.
* futbol takımları kamp için bölgedeki tesislere geliyor.
* Ülkemizde doğalgaz hattının bağlandığı en yüksek yer...
* TV vericisinin yanındaki mağarada gömü olduğu söylenir, çobanların attığı taşlarla dolmuştur.
* Zirveden Sapanca Gölü ve Körfez manzarası çok güzel...

Kuzuyayla mesire alanı

Molla Yakup Çayırı

Zirve

• Photo of reyilbay
    reyilbay Feb 10, 2019

Sayın Fatih Talu ve Avrasya dağcılık ekibi ve Çekirge trekking ekibi olarak güzel bir kar yürüyüşü gerçekleştirdik.
    Özellikle kocaeli bölgesinde engin bilgisi olan Sayın Talu ve Sayın Mehmet Demire teşekkürletimizi sunarız.
    Yollarda bizim dağlarda bizim oldu