Kuzuyayla - Kartepe Doğa Yürüyüşü - 2

Photo ofKuzuyayla - Kartepe Doğa Yürüyüşü - 2 Photo ofKuzuyayla - Kartepe Doğa Yürüyüşü - 2 Photo ofKuzuyayla - Kartepe Doğa Yürüyüşü - 2

October 16, 2019
October 2019

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

ön not: parkurun dönüş yolunda yani zirveden inişte, patika bile sayılamayacak zor bir rotayı kullandık, bu nedenle dönüşün buradan yapılması herkese uygun değil.

kuzuyayla tabiat parkı -> kartepe zirve -> kuzuyayla tabiat parkı

kuzuyayla tabiat parkı girişinden değil, park içindeki kafenin/tesisin olduğu yerden başlıyor parkur. kartepe (keltepe) zirvesine çıkana kadar toprak/taşlı yolda kolaylıkla yürüdük.
dönüşte ise daha önce gezintrek ekibiyle yine bir sonbaharda yürüdüğümüz rotayı takip etmeye çalıştık ancak sık ağaçlar/çalılar ve dik yamaç inişi çok zorlaştırdı; yürüyüşü bu nedenle zor olarak işaretledim. yağışlı, karlı ve yoğun isli zamanlarda dönüşün buradan yapılması çok riskli.

çıkış yolundan dönüldüğü takdirde, kışın karlı dönemleri ve sonbaharın renkli dönemlerinde yürümek için güzel bir parkur.

yürüyüşle ilgili daha fazla fotoğraf ve notlarım aşağıdaki adreste:

PictographPicnic Altitude 4,724 ft

mola noktası

zirveye kadar beklemek istemeyenler için yemeğe ve dinlenmeye uygun, geniş bir alan.