Photo ofKuzuludere göleti (Yalıköy)-Çilingoz Ormanı-Aydınlar, Çatalca, İstanbul, 2018-12-01 Photo ofKuzuludere göleti (Yalıköy)-Çilingoz Ormanı-Aydınlar, Çatalca, İstanbul, 2018-12-01 Photo ofKuzuludere göleti (Yalıköy)-Çilingoz Ormanı-Aydınlar, Çatalca, İstanbul, 2018-12-01

December 1, 2018
December 2018

near Podima, İstanbul (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonuyla Necdet Küçükarpacı'nın rehberliğinde yapılan bu yürüyüş Yalıköy'ü geçip Çilingoz Tabiat Parkına giderken sola dönerek ulaştığınız Kuzuludere Göleti kıyılarından başlıyor. Yağan yağmurlarla yollarda artan çamurlar otobüsümüzün ilerleyişini engelleyince yürüyüş biraz daha erken başlıyor.
1. km.de göleti besleyen ve son yağmurlarla debisi artan dere ilk engel olarak karşımıza çıkıyor. Daha sonra farkediyorum, eğer göletin güney kıyısını takip eden yola girseydik bu dereyi aşmak zorunda kalmazdık, ama artık bizim için çok geç. 3.5 uncu km.de ikinci dere geçişiyle dereboyundaki yolu terkedip yükselmeye başladık. Önce oldukça dik daha sonra azalan bir eğimle eski orman yolu devam etti. 300m yükseklik ve sonrasında yerde hafif bir kar tabakası var , yağış yok ama hava soğuk, derede ıslanan ayaklar durunca üşütmeye başlıyor. Sonbahar/kış görüntüsü bu rotaya ayrı bir güzellik katmış.
Zirveyi aşıp alçalmaya başlayınca güneş açıyor ve ısınmaya başlıyoruz. Uzakta Aydınlar köyü göründü. Vadiye inince bir dere geçişi daha bizi bekliyor, neyse ki bu sefer yarım bir köprü var ve suya girmek zorunda kalmıyoruz.
Aslında zemin olarak zor bir parkur değil ama mesafeden ve dere geçişlerinden dolayı bu şekilde sınıflandırdım.

PictographTree Altitude 525 ft

Nax

• Sıddık Turgut Dec 12, 2022

güzel bilgilendirme için teşekkürler.