Kutluca-Yağcılar

January 13, 2024
January 2024

near Kutluca, Kocaeli (Türkiye)

Rota üzerindeki Yerleşimler/Mevkiler: KUTLUCA, Su Çıkan Mevkii, Koru Tarla Mevkii, Gerdengele Mevkii, Taşağılı Mevkii, Kaynarca Mevkii, Gocukmuş Mevkii, Ören Mevkii, Kocabaş Mevkii, YAĞCILAR, Eğridere Mevkii, İbrahim Tarla Mevkii, Şeytanpınarı Mevkii, Elmalı Mevkii.

Soğuk, ama yağışsız bir günde, iki arkadaş olarak beraber yaptığımız, keşif dolu bir doğa yürüyüşünün kaydıdır.

Yağcılar Köyü'ndeki lahit kapağı ile anıtlar kurulunca tescilli "Tarihi Roma Yolu"nun yerini daha önceden belirlediğimiz için rahatlıkla bu eserleri referans alarak rotayı oluşturduk. Fakat, "Kışlayazı Mevkii'ndeki Lahit Parçaları" izindeki (waypoint) lahit taşları ile "Kutluca Şelalesi" olarak isimlendirdiğimiz küçük şelale, etkinliğin bize sunduğu fazladan görseller oldu.

ULAŞIM: Daha önceki Kocaeli'nde yapılan yürüyüşlere ait kayıtların açıklamalarında, kentin ulaşımı ile ilgili detaylı bilgiler (Kentkart temini ve kullanımı, E-komobil isimli toplu taşıma uygulaması, hatlar vb.) yer almaktadır. Burada, kısaca parkur başına hangi hatları kullanarak geçildiğine ve parkurun bittiği noktadan nasıl dönüldüğüne değinmek yeterli olacaktır.

İstanbul'da ikamet eden biri olarak Kartal otobüs duraklarından kalkan 200 hat numaralı İzmit-Kartal aracına binilmiş ve "85 Evler" isimli durakta Körfez ilçesinde otobüsten inilmiştir. Kutluca Köyü'ne gidecek KM35 numaralı aracın hareket vaktine 1 saat olduğu için, Körfez ilçesinde bu süre zarfında gezilmiştir (Bu yürüyüşte kayda değer bir eser görülmediği için, rota kaydı wikiloc'ta tutulmamıştır. Fakat kocaelitarihi.com sitesine kayıtlı birkaç eseri görmek adına, daha geniş bir zamanda ilçeye gelerek gezme yönünde kafamda plan yaptığımı ifade edebilirim.)

200 hat numaralı araçtan inilen 85 Evler durağı ile Yeniyalı Merkez Camii arasında yaklaşık 15 dakikalık bir yürüyüş mesafesi bulunmaktadır.
Yeniyalı Merkez Camii önünden kalkan KM35 hat numaralı araçla, parkurun başına geçilmiş; Kutluca Roma Köprüsü'nün yanında araçtan inilmiş ve hemen kayıt başlatılmıştır.

Parkur, Yağcılar Köyü'nde son bulmaktadır. Köyden, KM59 Gebze-Tepemanayır ve KM60 Gebze-Kargalı hatları geçmektedir. Bu hatların seferleri seyrek olsa da, iki farklı hatta ait araçlar köyden geçtiği için, ortalama 1 buçuk saatte bir sefere denk gelinmektedir. Fakat Tepecik Köyü'nden daha sık araç kalktığı için, bu köye doğru yürüyerek hareket edilmiş, aynı zamanda yoldan geçen araçlara otostop çekilmiştir. Kaydın kapatıldığı noktada, sağolsun Necdet isimli biri, bizi aracına alacak ve Gebze'ye bırakacaktı. .

PROGRAM:
06.36: Bostancı İstasyonu'ndan tren hareket etti.
06.54: Kartal Metro İstasyonu'nda indim.
06.59: Koşar adım Kartal otobüs duraklarına geçtim.
07.00: 200 hat numaralı İzmit-Kartal aracı hareket etti.
08.01: "85 Evler" isimli durakta Körfez ilçesinde otobüsten indim ve ilçede dolandım.
09.01: Yeniyalı Merkez Camii önünden KM35 hat numaralı Körfez-Kutluca aracı kalktı.
09 48: KM35 hat numaralı Körfez-Kutluca aracından indik.
09.52: Rota kaydı başlatıldı.
16.18: Otostop yaparken duran araca binip kaydı kapattık.
17.01: Gaziler Mahallesi'nde indik ve "938. Sokak" isimli otobüs durağından marmaray istasyonundan geçen bir araca bindim.
17.40: Marmaray Gebze İstasyonu'na ulaştım.
17.50: Marmaray hareket etti.

(13 Oca 2024 09:51:47)

PictographBridge Altitude 672 ft

Kutluca Taşköprü

PictographBridge Altitude 661 ft

Kutluca Taşköprü (2)

Antik Kesme Blok Taş

Köyün girişinde, yürüdüğümüz güzergahın sağında yer almaktadır.

Değirmen Taşları

Yolun hemen sağında, bir evin bahçe duvarında yer almaktadır.

Eski Taşlar

Kutluca Birlik Çeşmesi, 1954

Yürüdüğümüz güzergahın sağında yer almaktadır. (Konut, Kutluca Köy İçi Yolu, No: 31)

Eski Ev ve Eski Taşlar

Eski Taşlar

PictographRiver Altitude 974 ft

PictographWaterfall Altitude 1,063 ft

Kutluca Şelalesi

PictographRuins Altitude 1,608 ft
Photo ofKışlayazı Mevkii'ndeki Lahit Parçaları Photo ofKışlayazı Mevkii'ndeki Lahit Parçaları Photo ofKışlayazı Mevkii'ndeki Lahit Parçaları

Kışlayazı Mevkii'ndeki Lahit Parçaları

PictographRuins Altitude 1,578 ft

Tarihi Yol

İnternette yer alan bilgilerde Yağcılar Roma Yolu olarak geçen yolun, bu yol olduğunu düşünüyorum.

PictographRuins Altitude 1,518 ft

PictographRuins Altitude 1,413 ft

Tarihi Yol (3)

Kısa bir süre önce izi görünmeyen yol, bu noktada tekrar belirginleşiyordu.

PictographRuins Altitude 1,363 ft

Tarihi Yol (4)

Bu noktada, taşlar oldukça belirgindi.

PictographRuins Altitude 1,386 ft

PictographRuins Altitude 1,361 ft

Tarihi Yol (6)

Üçüncü ve sonraki fotoğraflar, bu konumun yaklaşık 100-150 metre ilerisinde yer alan sapaktan düz devam edildikten sonra çekilmiştir.

Kuyu

Ilk fotoğraf yoldan çekilmiştir ve konum ilk fotoğrafın yerini göstermektedir daha sonra kuyunun yanına gittik