Kustpad Vlissingen - Breezand

November 9, 2017
November 2017

near Vlissingen, Zeeland (Nederland)

Op 9 juni 2017 heb ik van Vlissingen naar Breezand gelopen. Eerst met de auto van mijn vakantieadres naar de grote parkeerplaats in Breezand gereden. Vandaar met bus 133 om 6:34 naar Middelburg gereden. In Middelburg de trein van 7:00 naar Vlissingen genomen, waar ik om 7:08 ben aangekomen. Het was nog donker maar omdat ik in een stad liep met goede straatverlichting was dat geen probleem. Vanaf het station via sluizen op de boulevard gekomen. Vlissingen is een mooie stad met heel veel herinneringen uit het verleden. Het beeld van Michiel de Ruijter is enorm en staat aan de waterkant met het gezicht naar zee. Het stuk van van net buiten Vlissingen naar Zoutelande is een tocht door de duinen, waar veel geklommen en gedaald moet worden. Vervolgens naar Westkapelle gelopen, waar een stuk over de dijk gelopen moest worden. Hier vonden veel oorlogshandelingen plaats met als aandenken een tank uit de tweede wereldoorlog. Na in een stuk polderlandschap te hebben gelopen, kwam ik halverwege Domburg weer in de duinen terecht. Vanaf Domburg lipe ik door bossen langs Oostkapelle en door het natuurgebied Oranjezon. Het laatste stuk ging over een heel breed strand naar Breezand.