Kustpad Den Haag Centraal - Noordwijk aan Zee

Photo ofKustpad Den Haag Centraal - Noordwijk aan Zee Photo ofKustpad Den Haag Centraal - Noordwijk aan Zee Photo ofKustpad Den Haag Centraal - Noordwijk aan Zee

December 16, 2016
December 2016

near Het Spuikwartier, Zuid-Holland (Nederland)

Op 16 december 2016 ben ik begonnen aan het Kustpad. Met de trein van 06:30 uit Utrecht naar Den Haag Centraal gereden. Na op het station nog twee boterhammen genuttigd te hebben ben ik aan de wandel gegaan. In het donker liep ik door het Haagse bos, wat best lastig was. Pas op het fietspad naar de Waaldorpse vlakte werd het licht en het bleek een mooie dag te worden, geen regen. Na 15 km, bij de Wassenaarse Slag kwam een heel lastig stuk te lopen, heuvelachtig en heel veel mul zand. Na ruim 20 km, liep ik Katwijk binnen en het weer werd steeds beter. Ik liep mijn eigen lange schaduw achterna. Na Katwijk ben ik tot het einde van Noordwijk gelopen en heb ik om 13:51 bus 20 naar Leiden genomen. Vervolgens de trein via Amsterdam Zuid met een overstap op de trein naar Utrecht gereden en vandaar met de bus naar huis. In 2017 hoop ik alle etappes van het Kustpad te lopen.