← Part of Trakya Rotaları

Kuşkaya-Belgrat Köyü-Talas Su kemerleri, Çatalca, İstanbul 2018-03-25

Photo ofKuşkaya-Belgrat Köyü-Talas Su kemerleri, Çatalca, İstanbul 2018-03-25 Photo ofKuşkaya-Belgrat Köyü-Talas Su kemerleri, Çatalca, İstanbul 2018-03-25 Photo ofKuşkaya-Belgrat Köyü-Talas Su kemerleri, Çatalca, İstanbul 2018-03-25

63 4.5
March 25, 2018
March 2018

•   4.5 2 Reviews

near Belgrat, İstanbul (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonuyla Argun Baydan rehberliğinde yürünen bu rota Mart sonu olmasına rağmen soğuk, sisli bir kış gününe denk geldi. Yağan yağmurlar sonrası traktörlerin de girdiği yollarda sürekli çamurla boğuşmak zorunda kaldık. Çamura ek olarak orman içi geçişlerde yoğun bitki örtüsü ve dikenlerle karşılaştık.
Yolun başındaki sapılan noktada vericilerin olduğu bir tepe var, ama sis manzarayı görmemize izin vermedi. Başlangıç noktasına güneyden gelen toprak yolla ulaştık. Parrkuru Belgrat Köyünden de başlatıp bitirebiliriniz, bu durumda güneyden gelen yolları kullanmayın. Belgrat Köyüne inen ilk bölümde rota Anastasia surlarına yakın gidiyor, ama sis ve kötü hava bunları görmemize izin vermedi. Ama surların devamını dönüş yolunda otobüsten Subaşına giderken gördük.
Bu rotanın en önemli yanı tabii ki su kemerleri: iki ayrı yerde kalıntılar var. Bunlar Ortabel ve Talas su kemerleri diye geçiyor:
(bakınız: https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/talas-ortabel-yuruyus-yolu-catalca-10000613 ve https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/2014-10-19-belgrat-kuskaya-8054785 http://www.catalcarehberi.com/catalca-gezi/108-catalca-doga-yuruyus-parkurlari)
Birincisi için 10.3 üncü km.de sağa sapıyorsunuz. yol üzerinde giderken rastlayacağınız çukurlarda da su kanalları göreceksiniz. Kemeri fotoğraflamak için aşağıya inmelisiniz. Sonra aynı noktaya dönüp 200m sonra sola sapmalısınız ikinci kemer için, bu daha büyük ve üstelik 70 m yanında kemer/köprü görünümünde başka bir yapı var. İyi bir fotoğraf için biraz zahmetli de olsa dere kenarına inmelisiniz.

• Photo of sukrugun
    sukrugun Nov 22, 2020

I have followed this trail  verified  View more

Belgrat Köyündeki caminin yanındaki kahvehane buluşma yeri ve kahvaltı yeri olarak kullanılabilir.Belgrat Köyünden 10:40 gibi başlayan yürüyüşümüz çok kısa köy yolundan devam ettikten sonra orman yoluna giriyor.İlk su kemeri kalıntısı için orman içerisine rotaya göre sağdan patikadan girip aynı patikadan geri çıkıyoruz.İlk su kemerinin üzerine çıktık ancak dik bir vadide olduğundan fotoğraflama şansımız olmadı.2.su kemerine rota gidiş yönüne göre bu sefer soldaki orman yolundan sapıyoruz.Dikçe bir patikadan köprünün altına kadar inilebiliyor.Ekip olarak köprünün altına vadi yatağına inip burada öğle yemek Molası verdik.Su kemerinin bu bölümü oldukça görkemli ve sağlam güzel fotoğraflar veriyor.Rotanın devamındaki sağda kalan GSM kulesini ve düz devam edilip gidilebilecek 3.su kemerini Covid yasakları öncesi herkesin 20:00 öncesi evinde olabilmesi adına pass geçip rotayı kısaltarak 16:15 gibi yürüyüşe başladığımız Belgrat köyünde olduk.

• Photo of Trekinturkey Doğa yürüyüş grubu
    Trekinturkey Doğa yürüyüş grubu Feb 10, 2021

İz çok netti . Ama çalılar bizi bayağı çizdi kesinlikle eski giysi giyilmeli