Kūshk-e Bālā قله خونکهار از کوشک بالا

Photo ofKūshk-e Bālā قله خونکهار از کوشک بالا Photo ofKūshk-e Bālā قله خونکهار از کوشک بالا Photo ofKūshk-e Bālā قله خونکهار از کوشک بالا

April 23, 2021
April 2021

near Kūshk-e Bālā, Alborz (Iran)

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ساعت ۵:۵۰ روز جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ کنار جاده چالوس، ورودی تونل شماره ۵ بعد از پارک خودروها از گذر از روستای کوشک بالا به سمت قله خونکهار صعود را شروع کردیم.
در این صعود با شرکت ۲۴ عضو از گروه کوهیار کرج بعد از گذر از دره های زیبا با پوشش گیاهی متنوع از جمله چای کوهی ، کنگر، ریواس ، نعناع ، پونه و . . . در ساعت ۸:۳۰ و بعد از تغذیه مختصر ، یال قله را با شیب حدود ۴۰ درجه پیمودیم.
در این صعود بعد از دره دیگر هیچ چشمه ای برای پر کردن منابع آب همراه وجود نداشت و مدیریت آب مصرفی اولویت داشت.
حدود ساعت ۱۲:۴۰ به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکسهای یادگاری و استراحت کوتاه، فرود را شروع نمودیم.
در بازگشت جهت دور زدن شیب زیاد، از مسیر جایگزین استفاده کردیم که با توجه به نبود پاکوب، با فرود چالشی مواجه شدیم که خداروشکر اتفاقی برای اعضا پیش نیامد.
در مسیر برگشت با پوشش گیاهی متراکمی از ریواس مواجه شدیم که برداشت و تغذیه از آنها برای گروه جالب و هیجان انگیز بود.
ساعت ۱۸:۰۰ بعد از صرف غذا و رفع مختصر خستگی به سمت کوشک بالا حرکت کردیم و در ساعت ۱۹:۳۰ به پارکینگ رسیدیم.

Mountain pass

• Photo of mohammad_1274
    mohammad_1274 Feb 18, 2022

با سلام و احترام
    بنده این ترک رو دانلود و استفاده کردم.
    وی پوینت انتهایی این ترک قله نیست و حدود 200 متر تا قله اصلی فاصله داره. مسیر برگشت هم بهتره که از همون مسیر رفت فرود بشه.
    تشکر

ممنون
    درسته
    من با پسرم صعود کردم اواخرش خسته شد مجبور شدیم برگردیم
    در مسیر برگشت به اصرار یکی از اعضا از مسیر دیگری فرود آمدیم که دچار چالش بدی شدیم

البته تو توضیحات یادآور شده‌ام

• Photo of mohammad_1274
    mohammad_1274 Feb 18, 2022

به هر حال از ثبت مسیر تشکر می کنم ما با همین ترک تا قله رفتیم. موفق باشید و بر فراز