KUŞADASI Güzelçamlı - Kızılalan - Kurşunlu Manastırı - Davutlar Yürüyüşü

Photo ofKUŞADASI Güzelçamlı - Kızılalan - Kurşunlu Manastırı - Davutlar Yürüyüşü Photo ofKUŞADASI Güzelçamlı - Kızılalan - Kurşunlu Manastırı - Davutlar Yürüyüşü Photo ofKUŞADASI Güzelçamlı - Kızılalan - Kurşunlu Manastırı - Davutlar Yürüyüşü

May 19, 2021
May 2021

near Güzelçamlı, Aydın (Türkiye)

17.05.2021
18 ayımız pandemi kısıtlamaları ile geçti. Doğadan bu kadar uzun süre uzak kaldığımı hatırlamıyorum.
Kuşadası'ndayım. Değerli dostum, kıymetli doğasever arkadaşım TC Muzaffer Cüneyöz ile buluştuk. İkimiz de bu sevgiye susamışız.
Bu kez yürüyüş programını ben yaptım. Hocama liderlik yapacak, tereciye tere satmaya çalışacağım. Bir heyecan bastı beni ki sormayın. Neyse Muzaffer hocam çok alçakgönüllüdür.
Güzelçamlı'dan asfalt üzerinde çıktık. Makilikler arasında ilerleyen patikalar bizi orman yoluna ulaştırdı.
Orman yolları ile 570 m kotuna kadar yükselirken muhteşem orman ağaçlarının oluşturduğu bitkisel tünellerden geçtik.
Kızılalan Orman Üretim Sahası içinde yemek molası verdik.
Bu bölgede harika fotoğraflar çektik. Dilek Yarımadası ile Samos Adası ve Güzelçamlı- Davutlar sahil şeridinin oluşturduğu, mavinin ve yeşilin bütün tonlarının aynı karede buluştuğu muhteşem manzara ikimizi de büyüledi.
Muzaffer Cüneyöz hocamın çektiği videolar, montaj çalışmasından sonra gelecek günlerimizin mutluluğu olacak.
Kurşunlu Manastırı'na 10 yıl kadar önce ilk kez gitmiştim. Şimdi manastırın neredeyse yıkılmak üzere olan duvarlarını ve kubbesini görünce çok üzüldüm. Definecilerin hücumuna uğramış. Bölgenin tamamı bakımsız, sefil bir halde.
Yazıklar olsun bu ilgisizliği gösteren bütün sorumlulara.
Kurşunlu Manastırı'ndan sonra yürüyüş liderliğini Muzaffer Cüneyöz hocama devrettim. Yıllarca bu yamaçlarda nice yürüyüş gruplarına rehberlik yapmış olan hocam, avucunun içi gibi bildiği ince, zor izlenir patikaları kolayca takip ederek ve hiç yanılmadan adımladı, bizi kolayca Davutlar'a indirdi.
Yürüyüşümüzün tırmanış bölümünde Kuşadası bölgesinin sevilen doğa sporcularından Mustafa Diniz hocamın yürüyüş iz kayıtlarından faydalandım. Bu vesile ile kendisine teşekkür etmeyi borç bilirim.
Sizleri fotoğraflarım ile başbaşa bırakıyorum.

Akarsu

17-MAY-21 13:38:37

• Photo of İsmail Aykan
    İsmail Aykan Mar 30, 2023

Bu rotayı panionion'a uzatarak tamamladım. Baharda yapılırsa keyifli bir rota, teşekkürler

• Photo of metin kurt
    metin kurt Mar 30, 2023

Doğada Kalalım Sağlıklı Olalım.