Kurumcu Göletler

April 30, 2023
April 2023

near Kurumcu, Ankara (Türkiye)

Kurumcu köyünden başlayıp köyün hemen güneyindeki dağda yer alan orman yolu boyunca sürekli tırmanış ile gidilen bir rota. Eğim yer yer dikleşip yer yer düzeliyor. Yürüyüşüm ayarlı kardiyo antrenmanı gibi oldu.
Yol boyunca görebileceğiniz irili ufaklı birçok gölet var. Yükseldikçe kuzey yönüne doğru cok güzel manzara ödülleri var. En büyük göl zirvede yer alan Gölet. Zirvenin rakımını Wikiloc yanlış hesaplamış olmalı. 2000 değil 1800-1900 arası olması lazım.
Dağın kuzey yamaci boyunca yüründüğü ve burasi öğleden önce güneş görmedigi için parkurun tırmanış kısmı oldukça soğuktu. Efor da sarf edilip terlendigi icin katmanli giyinmeye dikkat etmek lazim. Zirvede bu kadar soğuk olmamakla birlikte Nisan sonunda çeşmeden akan su donmuş durumdaydı. Tahminlerde en yakın merkez olarak Çamlidere ilçe merkezi hava sıcaklığı 0-7 ve hafif sağanak yağışlı görünüyordu. Sürekli olarak yağmur bastırırsa ne yaparım planları yaparak yürüdüm fakat yağmur yağmadı. Zirvede çok hafif kar serpiştirdi. Dönüşte ekstra bir gölet daha görmek için yolu biraz değiştirdim. Bu civarda ayı izlerine de rastladım. Son göleti gördükten sonra tekrar yola katılarak ayni rotadan inilebilir. Ben patika yollardan inmeyi tercih ettim ama taşlı arazi zorlayabilir. Köyde ve zirvedeki gölde su alabileceğiniz çeşmeler var.