Kurumcu-Aşağıhöyük Gölü

June 24, 2021
June 2021

•   4.7 1 review

near Kurumcu, Ankara (Türkiye)

Kurumcu'nun Çalıca Mahallesinden Kurumcu Camisi önünden yürüyüşe başlıyoruz. Caminin hemen karşısındaki yoldan güneye doğru hafif hafif yükseliyoruz. Doğanlar Sırtından güneye doğru ilerleyerek daha dik tırmanmaya başlıyoruz. Erikliyatak Sırtını da geçerek, Erikliyatak Gölünden kuzeye doğru çıkıyoruz. Kuyupınarı, Kayayaylası ve Büyükyayla üzerinden dik bir boyunu aşarak Aşağıhöyük Gölüne doğru inmeye başlıyoruz. Aşağıhöyük Gölünde uzun uzun dinleniyoruz. Daha sonra gölün kuzeyindeki toprak yoldan Gökçepınar ve Kuzupınar üzernden dolanarak Kurt Gölüne iniyoruz. Orada da mola verdikten sonra yine toprak yol üzerinden Kurumcu'ya iniyoruz.
Sıcaklık yaklaşık 24 derece idi. Yükseldikçe rüzgarın soğuğunu hissettik. Kurumcu'dan Aşağıhöyük Gölüne kadar sürekli çıktık ve toprak yolu çok az kullandık. Aşağıhöyük Gölünden sonra toprak yoldan sürekli aşağı indik, aşağı inerken dinlendik. İnişli çııkışlı, hareketli, manzarası bol ve şaşırtıcı bir rota.

PictographLake Altitude 5,164 ft

Kuzupınar

Çayırayağı

• kemal furkan gökçe Sep 17, 2023

Gölden sonra toprak yol diye bahsedilen yol çok belirsiz olduğu için bulurken zorlandık. Güzel bir rota ama köylüler bölgede ayı olduğuna dair uyarıda bulundular.