Kunst, gedichten en natuur in Barão de São João. PR1 / LGS

Photo ofKunst, gedichten en natuur in Barão de São João. PR1 / LGS Photo ofKunst, gedichten en natuur in Barão de São João. PR1 / LGS Photo ofKunst, gedichten en natuur in Barão de São João. PR1 / LGS

37 minutes
February 10, 2024
February 2024

near Barão de São João, Faro (Portugal)

Tijdsduur exclusief pauzes: 2 uur.

Kunst, gedichten en natuur het kan allemaal in Barão de São João als je de gemarkeerde route PR1 / LGS wandelt.

Makkelijke wandeling over brede onverharde wegen, o.a. door een pijnboombos.
Wel goed opletten, want de kunst staat langs de kant van de weg en soms ben je er opeens voorbij zonder dat je het door hebt. De gedichten staan gebeiteld in bruin steen. Vertaalapp erbij, want ze zijn in het Portugees.

Op deze wandeling kom je ook langs een windmolenpark en je kunt even van de route af om een kleine menhir te bekijken.

Wij liepen deze route begin februari na meerdere dagen flinke regen. Het pad was nog steeds goed te bewandelen en erg was veel in bloei. We hebben o.a. 4 verschillende soorten wilde orchideeën gezien en ook bloeiende kievitsbloemen.

Er zijn meerdere horecagelegenheden in het dorp. Openbare toiletten in het dorp en onderweg in de buurt van de picknickarea.

Wij vinden het leuk als je de wandeling voorziet van een beoordeling en/of als je wijzigingen en/of aanvullingen doorgeeft.

Mocht je vaker in onze "voetsporen" willen treden, kies er dan voor om ons te volgen!

Wij wensen je een fijne wandeling.