Kumköy - Bahçeköy

August 23, 2020
August 2020

near Kumköy, İstanbul (Türkiye)

Arkadaslar burası özel bir siteye çıkıyor. Bu yolu kullanmanızı tavsiye ETMİYORUM.

İSTANBULU'UN AKCİĞERİ KUZEY ORMANLARI

Aslan Burnu

Bahçeköy - Kumköy İSTANBULU'UN AKCİĞERİ KUZEY ORMANLARI İstanbul ormanları insan etkisiyle en fazla zarar gören doğal alanlardan biridir. Yaşam savunucuları ve biz doğa severler Trakya, İstanbul ve Anadolu'nun; su, nefes, yaşam kaynağı Kuzey Ormanları'nın "Muhafaza Ormanı" ilan edilerek mutlak korumaya alınması, her türlü rant ve yağma projesine derhal kapatılması gerektiğini düşünüyoruz. Eşsiz bir ekosistemler birliği olan Kuzey Ormanları, Marmara bölgesinin en büyük ve en önemli yaşam kaynağıdır. Kuzey Ormanları, Marmara Bölgesi'nin Karadeniz kıyı kuşağı boyunca, batıda Istranca Dağları'ndan doğuda Sakarya Nehri'ne uzanan; idari açıdan Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerinin kuzey kısımlarını oluşturan ve bu illerin yerleşim alanları için yaşamsal önem taşıyan ekosistemler bütünüdür. Kuzey Ormanları, deniz seviyesine yakın, genellikle kışın yaprağını döken geniş yapraklı ağaçlardan oluşan, az müdahale görmüş alanlarda oldukça verimli ve iyi gelişme gösteren ormanlardan oluşmaktadır. Bu bütüncül ekosistemler kuşağı, üç farklı iklim bölgesinin buluşma ve geçiş alanını oluşturmasıyla son derece zengin bir biyolojik çeşitliliğe ev sahipliği yapmaktadır. Bu çeşitlilik, yaklaşık 3.000 farklı bitki türünü, 46 ağaç türünü, 2.800 civarında otsu bitki türünü ve endemik bitki taksonlarını barındırmaktadır. Kuzey Ormanları aynı zamanda 48 adet memeli, 350 adet kuş, 350 adet balık ve 45 adet sürüngen/kurbağa türünün yaşam alanı ve dünyanın önemli kuş göç yollarındandır. Orman, açık alan, sulak alan, kayalık, kumul, longoz gibi çok farklı ekosistemlere sahip Kuzey Ormanları'nda 15 adet Önemli Doğa Alanı (ÖDA) bulunmaktadır. Marmara Bölgesi'nin kuzeyinde Neolitik dönemden bugüne uzanan yerleşim sürekliliği sonucunda, Kuzey Ormanları, zengin doğal varlıklarına ek olarak, önemli bir kültürel miras birikimine de ev sahipliği yapmaktadır. Orman köyleri, arkeolojik varlıklar, kaleler, köprüler, tarihi yollar, su kemerleri ve endüstri mirası yapıları Kuzey Ormanları'ndaki kültür varlıklarının başlıcalarıdır.

Çok güzel bir yol

Çiftlik

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 1, 2020

Pek beğenmedim bu parkuru çünkü yerleşim yerleri çok fazla. Hatta Zekeriyaköy de sitenin içine girmek zorunda kaldık.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Çok beğenmedim bu parkuru her tarafta yerleşim var. Hatta biz bir siteye giriş yaptık.