Küme evleri- Eğriova istikameti 29.06.2023

Photo ofKüme evleri- Eğriova istikameti 29.06.2023 Photo ofKüme evleri- Eğriova istikameti 29.06.2023 Photo ofKüme evleri- Eğriova istikameti 29.06.2023

June 29, 2023
June 2023

near Karaşar, Ankara (Türkiye)

Çok güzel bir rota orman içi yürüyüş de manzara bir harika 1500-1700 m rakım arası gidip geliyorsunuz. Başlangıçta fazla zorlamayan çıkış var biraz nefesiniz iyiyse çıkarsınız. Çıkışta 2-3 km makilik bir rotada gidiyorsunuz. Çıkış bitip düze çıktığınız zaman birden harika bir orman yolunda buluyorsunuz kendinizi kullanılan bir yol olmadığını belli oluyor . Doğa yürüyüş rotalarının dışında kalmış sanki iyi ki de kalmış. Hiç bir su kaynağı göremedim yanınıza en az 2 litre su almanızı öneririm. Yaban hayvanı hayatı bol gördüğüm kadarı ile bayağı bir taze ayı dışkısı vardı. Her 5-6 dakika da bir yanınız da ki düdüğü öttürmeniz menfaatinize olur .Dönüşe geçtiğim de bayağı sert bir sırt inişi yaptım geldiğim yoldan tam geri dönüş yapmak istemedim. Kesinlikle dayanıklı bileğinizi tam saran boğazlı bir ayakkabı hayati önem taşıyor bileği kırmanız çok kolay benim gibi tek başınıza iseniz daha dikkatli olmanız gerekli . Sert inişten sonra yol ikiye ayrılıyor gerçi yolun ikiye ayrıldığını zor fark ediyorsunuz ağaçlar tarafından yol yutulmuş çok az belli oluyor . Yürüdüğünüz yolu set gibi kapatan ağaçlar var belki 15-20 yıldır hiç bir araç geçmemiş hayvan ya da insan patikası da yok . 3-4 km yürüdükten sonra tekrar dönüş rotasına girmek için sert bir çıkış yapmak lazım yaklaşık 400-500 m geldiğim yola çıktım ve tam dönüş rotasına geçtim . Bayağı yorucu bir o kadar da zevkli bir rota son diyeceğim tek başınıza çıkmayın grupla gitmenizi tavsiye ederim .