Photo ofΚυκλική διάσχιση Χατζή (Μυρόφυλλο, Βαθειά Λάκα, βόρεια του Κριθαράκι, ανατολικά της Βρωμερής, 2038m, Αλαμάνος, Μυρόφυλλο) Photo ofΚυκλική διάσχιση Χατζή (Μυρόφυλλο, Βαθειά Λάκα, βόρεια του Κριθαράκι, ανατολικά της Βρωμερής, 2038m, Αλαμάνος, Μυρόφυλλο) Photo ofΚυκλική διάσχιση Χατζή (Μυρόφυλλο, Βαθειά Λάκα, βόρεια του Κριθαράκι, ανατολικά της Βρωμερής, 2038m, Αλαμάνος, Μυρόφυλλο)

Very difficult
July 3, 2023
July 2023

near Myrófyllo, Thessaly (Greece)

Κυκλική πεζοπορική διάσχιση στο Χατζή με αφετηρία το Μυρόφυλλο Τρικάλων (700m), κινηθήκαμε μέσα από δασωμένα παλαιά μονοπάτια αρχικά ανατολικά και έπειτα βόρεια ακολουθώντας βαθιά ρεματιά με άγριο επιβλητικό ανάγλυφο μέχρι τα 1190m. Συνεχίσαμε προς την περιοχή Βαθιά Λάκα (1290m) από απαιτητική πλαγιά και συνεχίσαμε σε εξίσου δύσβατο πεδίο έως τα 1700 υψόμετρο όπου ανεβήκαμε στην προέκταση της κορυφογραμμής Κριθαράκι. Στη συνέχεια πορευτήκαμε σε βατές καταπράσινες ράχες περνώντας ανατολικά της περιοχής Βρωμερή (1850m) με τελική ανάβαση έως την κορυφή Χατζή (2038m).
Επιστρέψαμε από το ίδιο σημείο έως την περιοχή Βρωμερή και κατηφορίσαμε από άλλη ρεματιά, αυτή τη φορά αισθητά ομαλότερη προς την περιοχή Αλαμάνος (1550m), περάσαμε απο τις στάνες της περιοχής όπου υπάρχει άφθονο δροσερό νερό και τραβερσάραμε από χαμηλά την περιοχή Κριθαράκι για να βρούμε το δασικό δρόμο (1250m). Τα τελευταία 5 χιλιόμετρα της διαδρομής διανύθηκαν πάνω σε αυτόν, έως ότου τερματίσουμε στο Μυρόφυλλο (700m) μετά από μοναδική κυκλική διαδρομή...

Η διαδρομή είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας διότι η αθροιστική ανάβαση ξεπέρασε τα 1400 μέτρα, η απόσταση που διανύσαμε ήταν πάνω από 19 χιλιόμετρα, αλλά κυρίως το πεδίο της ανάβασης από το Μυρόφυλλο έως την κορυφή Χατζή είναι απαιτητικό και χρειάζεται μεγάλη υπομονή και σταθερό βηματισμό. Η επιστροφή από την περιοχή Αλαμάνος είναι σαφώς ομαλότερη, αλλά τα χιλιόμετρα και πάλι αρκετά έως ότου φτάσει ο πεζοπόρος στο Μυρόφυλλο.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 6 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από το Μυρόφυλλο μέσα από δασωμένα παλαιά μονοπάτια έως και την εντυπωσιακή ρεματιά στα 1190 υψόμετρο. Δεύτερο στάδιο η έξοδος από τη ρεματιά, η σταδιακή ανάβαση από εντυπωσιακές απότομες πλαγιές περνώντας από την περιοχή Βαθιά Λάκα (1290m) και η σταδιακή πρόωθηση έως την κορυφογραμμή στα 1700 μέτρα υψόμετρο. Τρίτο στάδιο η διάσχιση κορυφογραμμών και ομαλών ραχών έως ανατολικά της περιοχής Βρωμερή (1850m). Τέταρτο στάδιο η τελική ανάβαση στην κορυφή Χατζή και η επιστροφή στο ίδιο σημείο ανατολικά της περιοχής Βρωμερή στα 1850m. Πέμπτο στάδιο η κατάβαση από την περιοχή Αλαμάνος έως το δασικό δρόμο στα 1250 μέτρα υψόμετρο. Έκτο στάδιο το περπάτημα πάνω στο χωματόδρομο έως το χωριό Μυρόφυλλο (ενδεχομένως να υπάρχουν πολύ σύντομες παρακάμψεις από το δρόμο, ειδικά στις φουρκέτες, αλλά λόγω κούρασης δεν τις αναζητήσαμε).

Ο καιρός ήταν καλοκαιρινός με ανεκτή ζέστη το πρωί, πάνω από 90% υγρασία και ομίχλη... Η ομίχλη μας συνόδευε έως τα 1000 μέτρα υψόμετρο και όταν βγήκαμε πάνω από αυτήν το τοπίο ήταν μεγαλειώδες... Στη συνέχεια συναντήσαμε σχετική δροσιά πάνω από τα 1600 μέτρα υψόμετρο. Έως τις 14:00 ο ουρανός είχε λίγα σύννεφα, αλλά σε εκείνο το σημείο άλλαξε ο καιρός ταχύτατα με εμφάνιση νεφών από τα δυτικά, ενίσχυση του δυτικού άνεμου που έφτασε τα 4 μποφώρ και πολλή δροσιά. Η ομίχλη παρέμεινε έως τα 1600 υψόμετρο καθώς κατηφορίζαμε προς τη θέση Αλαμάνος, όπως και η ευχάριστη δροσιά. Χλιαρή ζέστη νιώσαμε ξανά κάτω από τα 1250 υψόμετρο, το απόγευμα όταν επιστρέφαμε στο Μυρόφυλλο...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εμπειρία της διάσχισης σε ένα άγνωστο και δυσπρόσιτο από κάθε άποψη βουνό της Νότιας Πίνδου, οι εντυπωσιακές ράχες του και κορυφογραμμές, η θέα από την κορυφή Χατζή και τα άφθονα νερά που κατρακυλούσαν στις πλαγιές του, αν και αρχές Ιουλίου...

Στατιστικά από το gps:
Μέση ταχύτητα πεζοπορίας (Moving Avg) 2,6 km/h,
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 1,7 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 8 ώρες και 4 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 4 ώρες και 7 λεπτά (υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω του απαιτητικού πεδίου στην ανάβαση, αλλά κυρίως επειδή είχαμε διαθέσιμη όλη την ημέρα, σταθήκαμε σε συγκεκριμένα υπέροχα σημεία για αρκετή ώρα)

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από την ομάδα Φίλοι ορειβατικού τμήματος ΕΥΔΑΠ.