KÜÇÜKPARSA-KAZANCI YAYLASI-YİĞİTLER

Photo ofKÜÇÜKPARSA-KAZANCI YAYLASI-YİĞİTLER Photo ofKÜÇÜKPARSA-KAZANCI YAYLASI-YİĞİTLER Photo ofKÜÇÜKPARSA-KAZANCI YAYLASI-YİĞİTLER

February 25, 2024
February 2024

near Yiğitler, İzmir (Türkiye)

Küçükparsa'dan yürüyüşümüze başladık. Köyün güneyinde kalan vadideki patikalardan yürüyerek Kazancı Yaylası'na çıktık.
Molamızı buradaki dere kenarında verdik. Moladan sonra, 9,2. kilometrede vadinin batısında kalan yamaçlardaki Kömürcü patikasına girdik. Meşelikler arasında çok güzel bir patika. Patika üzerinde beş altı yerde eski odun kömürü ocağı yeri gördük. Patikada düşük bir eğimle, bir km çıktıktan sonra, sırttaki patikaya girdik. Meşe ağaçları arasındaki patikalardan tepeleri ine çıka, Yiğitler merkezine inerek yürüyüşümüzü bitirdik.
13,5. kilometreden sonra Yiğitler-Kurudere eski yoluna inene kadar, patikanın 2 km'lik bölümü çalılık ve eğimi fazlalaşıyor.
Parkur orta zorlukta, yürümesi zevkli, manzaraları güzel, ancak dönüşte 9. km'den Yiğitler'e kadar olan bölüm biraz efor gerektiriyor. Patikalar yer yer kapandığı ve belirsizleştiği için yürümeyi zorlaştırıyor. Bu nedenle, biraz da zaman alıyor.
NOT: Kazancı Yaylası ve Kömürcü Patikası adlarını, yöre köylülerinden öğrendik.

KÜÇÜKPARSA-YİĞİTLER KAVŞAĞI

PATİKA

YENİ ORMAN YOLU-PATİKA

DERE MANZARALARI

PictographPicnic Altitude 2,716 ft

A GRUBU MOLA YERİ

ORMAN YOLU, AĞIL

Bu bölgede birkaç yerde bahçe, derme atma bahçe evleri, kestanelikler ve eski ağıl yerleri var. Bir kaç yıl öncesine kadar meyve veren asırlık kestane ağaçlarının neredeyse tümü nae yazık ki kurumuş.

KAZANCI YAYLASI

PictographPicnic Altitude 3,008 ft

KAZANCI YAYLASI, MOLA YERİ

PINAR

Patika üzerinde eski bir su kaynağı. Az da olsa su akmaktaydı.