Ξηροβούνι Πλήρης Διάσχιση

April 20, 2021
April 2021

near Strópones, Central Greece (Greece)

Ξηροβούνι Πλήρης Διάσχιση του βουνού!!!

Ανάβαση από το περίφημο λούκι του Πορτάρη, διάσχιση της κορυφογραμμής και κατάβαση κυκλικά από την άλλη κορυφή!!!

Ενδεικτικά οι χρόνοι μας:

Διάσελο - Σημείο Ανάβασης (1 ώρα)
Σημείο Ανάβασης - Πορτάρης (2 ώρες)
Πορτάρης - 2η Κορυφή (2:30 ώρες)
2η Κορυφή - Διάσελο (1 ώρα)

*****Ο ρυθμός μας ήταν ταχύτητος και οι στάσεις μας πολύ μικρές*****

Λόγω ιδανικών συνθηκών καιρού και αέρα μπήκε ο συγκεκριμένος βαθμός δυσκολίας, σε περίπτωση χειρότερου καιρού θα ήταν σίγουρα πιο δύσκολα τα πράγματα..

Μέχρι το 4,4χλμ πας αέρα.. Μετά όμως... Ξεκινάς ανάβαση 1,6χλμ (ισομετρική) και ανεβαίνεις από υψόμετρο 933 στην κορυφή του Πορτάρη 1453 το οποίο δεν είναι λίγο!

Για εμένα αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της πορείας λόγω της απότομης αύξησης υψομέτρου και σε πεδίο που γλιστράει πολύ σε κάποια σημεία, με αποτέλεσμα να φεύγουν πέτρες πίσω.. Ειδικά την ημέρα της πορείας μας είχε και χιονούρες σε κάποια σημεία και μας ανάγκαζε να πάμε από σάρες ενώ γενικά η ανάβαση είναι μέσα από την χαράδρα..
Σε περίπτωση που δεν υπήρχαν αυτές οι χιονούρες θα ήταν πιο εύκολο να κινηθούμε στην χαράδρα και λογικά θα ανεβαίναμε λίιιιγο πιο ξεκούραστα..

Τώρα το λούκι, κατά την άποψή μου δεν είναι τόσο τρομακτικό όσο περίμενα και διάβαζα από άλλους.. Εμείς 4 άνθρωποι τελείως άπειροι αναρριχητικά δεν ζοριστήκαμε καθόλου και δεν χρειαστήκαμε σχοινιά.
Αυτό δεν το λέω για να δείξω ότι δεν χρειάζεται, αλλά ότι παίζει ρόλο με ποιους θα είστε εκεί!

Αλλά!... Ναι!!! Για να φτάσεις μέχρι εκεί είναι όντως πολύ κουραστικό!!!
Και ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η χρήση κράνους γιατί φεύγουν πέτρες από την ομάδα μας φουλ!!!!

Από εκεί και πέρα, η κορυφογραμμή παρόλο που είναι κακοτράχαλη είναι βατή, και 100% ασφαλής!

Συνεχίζουμε με την Δεύτερη κορυφή 1412 μέτρων και επιστροφή με Νότια κατεύθυνση - αμέσως μετά Δυτική για λίγο και στην συνέχεια Βόρεια (έχοντας δεξιά μας την βουνάρα).

(Μπορούσαμε να κατέβουμε με βόρεια κατεύθυνση μετά την 2η Κορυφή από την κλασική της διαδρομή αλλά επιλέξαμε να το δούμε όλο το βουνό και το κάναμε!)

Γυρίζουμε Διάσελο.

Έναρξη μονοπατιού

Πηγή

Panorama

Το πιο δύσκολο κομμάτι ξεκινά!

Η συνεχίζει ο δύσκολος ανήφορος

Λίγο πριν το λούκι

Λούκι (Σκαρφάλωμα)

Εδώ είναι πολύ εύκολο το σκαρφάλωμα, οι πιο έμπειροι μπροστά βοηθάνε τους πίσω να ανέβουν με χρήση χεριού ή... σχοινιού αν και κατά την άποψή μου δεν είναι τόσο δύσκολο ώστε να χρειαστεί σχοινί!

Πρώτος ιστός (κεραία)

Κορυφή Πορτάρης 1453m

Θέα από κορυφή προς τα πίσω

Κορυφογραμμή και κοιτάζοντας πίσω

Photo ofΜικρό οροπέδιο και κοιτάζοντας μπροστά αλλά και πίσω Photo ofΜικρό οροπέδιο και κοιτάζοντας μπροστά αλλά και πίσω Photo ofΜικρό οροπέδιο και κοιτάζοντας μπροστά αλλά και πίσω

Μικρό οροπέδιο και κοιτάζοντας μπροστά αλλά και πίσω

Κορυφή 1412m

Photo ofΚατεβαίνουμε Νότια ώστε να κυκλώσουμε την κατάβαση μας!! Photo ofΚατεβαίνουμε Νότια ώστε να κυκλώσουμε την κατάβαση μας!! Photo ofΚατεβαίνουμε Νότια ώστε να κυκλώσουμε την κατάβαση μας!!

Κατεβαίνουμε Νότια ώστε να κυκλώσουμε την κατάβαση μας!!

Το σημείο δεν είναι ίδιο με το προηγούμενο αν και μοιάζει, συνεχίζουμε κανονικά!!!!

Μονοπάτι και θέα του βουνού!!