Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στουρνάρια, 1095m, Πέρασμα Κακάτσου, Πορτάρης, Πυργάρι 1195m, Μαύρα Έλατα, Πηγή Κόνισμα, Πηγή Τέμπλα) Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στουρνάρια, 1095m, Πέρασμα Κακάτσου, Πορτάρης, Πυργάρι 1195m, Μαύρα Έλατα, Πηγή Κόνισμα, Πηγή Τέμπλα) Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στουρνάρια, 1095m, Πέρασμα Κακάτσου, Πορτάρης, Πυργάρι 1195m, Μαύρα Έλατα, Πηγή Κόνισμα, Πηγή Τέμπλα)

April 15, 2024
April 2024

near Strópones, Central Greece (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο Ξεροβούνι Ευβοίας με αφετηρία την περιοχή Στουρνάρια, ανηφορίσαμε το ύψωμα 1095m, προχωρήσαμε στη συνέχεια προς την ορθοπλαγιά του βουνού, προσεγγίσαμε την αρχή στο Πέρασμα Κακάτσου, ανεβήκαμε μέσα από αυτό στην κορυφογραμμή του Ξεροβουνίου, περπατήσαμε έως την κορυφή Πορτάρης, κατηφορίσαμε ανατολικά προς την περιοχή Πυργάρι και έπειτα προς τα Μαύρα Έλατα, σημείο όπου ξεκίνησε η επιστροφή μας στην αφετηρία, περνώντας πρώτα από την Πηγή Κόνισμα και έπειτα από την Πηγή Τέμπλα.

Η διαδρομή είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας διότι το πεδίο που κινηθήκαμε πριν το Πέρασμα Κακάτσου και πάνω στην κορυφογραμμή του Ξεροβουνίου είναι κακοτράχαλο, ενώ η απόσταση που διανύσαμε ξεπέρασε τα 17 χιλιόμετρα. Ειδικότερα το Πέρασμα Κακάτσου, μολονότι είναι σύντομο (δηλαδή δεν έχει μεγάλο μήκος, δεν έχει σημαντική υψομετρική), απαιτεί εξοικείωση με το ορεινό πεδίο και άνεση με το scrambling κατά την έξοδο από αυτό.

Συνοπτικά η περιήγηση είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η πεζοπορία από τη θέση Στουρνάρια έως το σημείο που ξεκινά το Πέρασμα Κακάτσου. Δεύτερο στάδιο η ανάβαση στην κορυφογραμμή του Ξεροβουνίου ακολουθώντας τη σήμανση στο Πέρασμα Κακάτσου. Τρίτο στάδιο η πορεία πάνω στην κορυφογραμμή και η προσέγγιση της κορυφής Πορτάρης. Τέταρτο στάδιο η κατάβαση από την ανατολική πλευρά του βουνού και η γνωριμία με τις περιοχές Πυργάρι και Μαύρα Έλατα. Πέμπτο στάδιο η σταδιακή επιστροφή στην αφετηρία μας, από το γνωστό καλογραμμένο μονοπάτι της περιοχής, περνώντας από τις Πηγές Κόνισμα και Τέμπλα.

Ο καιρός ήταν σχεδόν καλοκαιρινός με αισθητή ζέστη σε όλη τη διαδρομή και ευχάριστη δροσιά μόνο στα σκιερά σημεία. Ο βόρειος άνεμος δεν ξεπέρασε τα 2-3 μποφώρ και αυτό πολύ τοπικά. Ο ουρανός είχε λίγα σύννεφα και η διαύγεια ήταν σχετικά περιορισμένη λόγω της ζέστης και ήπιας μεταφοράς σκόνης από την Αφρική. Μολονότι τον πολύ θερμό χειμώνα και τη ζεστή Άνοιξη έως εκείνη την ημέρα, συναντήσαμε μερικές χιονούρες μέσα στις δολίνες του Ξεροβουνίου σε υψόμετρο από 1350 μέτρα και ψηλότερα...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εμπειρία της ανάβασης μέσα από το Πέρασμα Κακάτσου το οποίο βγάζει στη μέση της κορυφογραμμής του Ξεροβουνίου, η πορεία πάνω στην κακοτράχαλη κορυφογραμμή του Ξεροβουνίου, το άγριο τοπίο γύρω από την κορυφή Πορτάρης και η επίσκεψη στις περιοχές Πυργάρι και Μαύρα Έλατα.

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,5 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 5 ώρες και 44 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 47 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.