Kruzanj-Botin; Velež

June 4, 2020
October 2012

near Avlije, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Botin je najviši vrh Veleža. Polazište je sa platoa Podveležja iz Gornjeg Kružnja, zaseok Avlije do kojeg vodi asfaltni put sa magistralnog puta M6.1 Mostar-Nevesinje, skretanje za Podveležje, a zatim na prvom raskrižju u Kružnju (kod Harema) skrenuti desno najprije na asfaltni dvotračni put koji se sužava u asfaltni jednotračni. Pratiti ovu usku cestu lijevo do kraja asfalta u zaseoku Avlije. Tu kod kuća možete ostaviti auto i primijetit ćete markaciju u nastavku lošeg makadamskog puta kao i (ostatke) info-panoa. Markacija staze je dosta izblijedjela i potrebno je biti jako pažljiv. U početku staza vodi lošim makadamskim putem između suhozida. Vidno su obilježene dvije čatrnje sa vodom koja nije za piće na početku trase kao i izvor pri samom vrhu. Staza nas uvodi u bukovu šumu te se po izlasku iz šume strmije penje golim kamenjarom sa manjim stepenicima i prolazi između dubokih jama. Na označenom mjestu, 1h prije vrha skretanje je na markiranu stazu Botin-sklonište Brasina koja je označena u sklopu visokogorske hercegovačke transverzalen, a koja još nije zaživjela. Ako neko želi za jedan (ljetni) dan obići oba vrha Veleža može se poslužiti ovom stazom u povratku sa vrha Botin ako si može osigurati prijevoz od sela Šipovac. Završni uspon siparom do vrha Botin 1963 m/nm je dosta strm. Sjeverna stijena Botina je puna alpinističkih smjerova koji se povremeno prepenjavaju u sklopu alpinističkih kampova sa pristupom iz sela Lakat kod Nevesinja. Do Botina se može stići i iz Nevesinja iz sela Lakat planinarskom stazom ili ferratom te iz Bojišta grebenskom stazom.