Krstaca - Djurdjevica Krstaca i Gradina

Photo ofKrstaca - Djurdjevica Krstaca i Gradina Photo ofKrstaca - Djurdjevica Krstaca i Gradina Photo ofKrstaca - Djurdjevica Krstaca i Gradina

July 22, 2022
July 2022

near Ðerekare, Central Serbia (Serbia)

Planina Krstača, na samoj granici Srbije i Crne Gore, nije planina koju mnogo ljudi pohodi. Šteta, jer itekako ima šta da ponudi. Mi smo se odlučili za rutu iz sela Đerekare, koja prvo ide na stenoviti vrh Đurđevicu, koja iz sela impresivno izgleda. Do Đurđevice je solidan uspon, ali kratak, tako da taman kad počnete da se umarate - stigli ste. Sa vrha je lep pogled na sve strane, između ostalog i na deo grebena koji nas očekuje. Odatle je narednih nekoliko km uglavnom šumskim i kolskim putevima, kroz lepe šume četinara. Zatim se izlazi na glavnu kružnu stazu, dolazi se i do izvora hladne vode sa 2 lule. Još malo dalje, i zalazi se na terotoriju Crne Gore, gde nas je zaustavila granična policija. Podsećanje da uvek imate dokumenta sa sobom radi identifikovanja. Ubrzo smo se odvojili od staze, i krenuli po grebenu i livadama. Još oko 1 km odatle i stižemo do navišeg vrha planine, koji se isto zove Krstača. Uživali smo u pogledu nekih pola sata, a zatim nastavili dalje prema vrhu Gradina. Ovog dela nema na snimku, verujte mi da je svakako zanimljiv i živopisan. Izlaskom na Gradinu, izgubili smo želju da dalje grebenarimo, tako da smo se najkraćim putem kroz šumu spustili do puta, a zatim ubrzo i do asfalta kroz selo koji nas je doveo do automobila. Jako zanimljiva staza, preporuka svima za obići!