Krowiarki - Babia Góra 19.08.2012

August 22, 2012
August 2012

near Ohłypów, Województwo małopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Z przełęczy Krowiarki podejście cały czas lasem, dobrze utrzymanym i wyremontowanym szlakiem na Sokolicę. Stąd bardzo ciekawy widok na północ i zachód - Pasmo Policy, Pasmo Jałowieckie i masyw Babiej Góry oraz Małą Babią Górę vel Cyl. Dalej podejście już wśród wysokiej kosodrzewiny na Kępę, a z niej otwierają się nowe widoki na północ i wschód, oczywiście na pierwszym planie Polica, ale na prawo od niej świetnie widać szczyty Beskidu Wyspowego - Luboń Wielki, Szczebel i za nim Lubogoszcz, Śnieżnicę i Ćwilin a dalej Mogielicę - oraz Gorce z wyróżniającymi się Kudłoniem i Turbaczem. Dalej idziemy w górę, kosodrzewina już coraz niższa i docieramy na Gówniaka, a stąd już świetny widok na Tatry i Jezioro Orawskie. Idziemy dalej już wśród skał i po chwili docieramy na wierzchołek Babiej Góry, a stad rewelacyjna panorama we wszystkich kierunkach. Na północnym-wschodzie oczywiście Pasmo Policy i Beskid Makowski, na wschodzie Beskid Wyspowy i Gorce, na południu Tatry, na południowym zachodzie Niżne Tatry, Góry Choczańskie z dominującym Wielkim Choczem oraz Mała i Wielka Fatra, na zachodzie Beskid Śląski z Klimczokiem, Skrzycznem i Baranią Górą, oraz Beskid Żywiecki z Pilskiem, Romanką i Małą Babią Górą na pierwszym planie, a na północy Pasmo Jałowiecki i Beskid Mały. Dalej schodzimy przez Kościółki na Przełęcz Brona, podziwiając jeszcze widok na masyw Babiej Góry z dobrze widoczną "percią akademików" oraz małą Babią Górę. Na tym byłoby koniec widoków, bo z Przełęczy Brona schodzi się już stromo w las i dość szybko dociera pod schronisko na Markowych Szczawinach - nowe, bo oddane do użytku w 2009 r. Dalej już powrót na Przełęcz Krowiarki niebieskim szlakiem prowadzącym tzw. Górnym Płajem. Przed samą przełęczą jeszce mała atrakcja w postaci Mokrego Stawku, który niestety okazał być się bardzo suchy :)