Κρόνος 1677μ, Όρος Βέρνο

November 1, 2018
November 2018

near Vérga, West Macedonia (Greece)

Ανάβαση στην κορυφή Κρόνος του όρους Βερνο η Βίτσι. Η ανάβαση ξεκίνησε από την διασταύρωση στην είσοδο του χωριού Βέργα . Περναμε απέναντι τον δρόμο και ξεκινάμε να ανηφορίζουμε την ράχη μέχρι να συναντήσουμε την ράχη που έρχεται από τα αριστερά μας (ράχη Τοξότης). Η κινηση γίνεται χύμα και ενίοτε σε μονοπάτια ζώων. Μετα απο 25 λεπτά συναντάμε έναν δρόμο, είτε τον ακολουθούμε οπότε βγαίνουμε σε ποτιστρα κ μετά ακολουθουμε το μονοπάτι είτε "κόβουμε "τον δρόμο και κινούμαστε χύμα στην πλαγιά ώσπου να συναντήθουν οι ραχες. Εν συνεχεία ακολουθούμε το μονοπάτι (λέγεται Η έχει κάποιες σπασμένες ταμπελες) ώσπου να μας βγάλει σε χωματόδρομο. Τον ακολοθουμε βλέποντας την κορυφή Πρασινοβουνι μπροστά μας και μετα περνούμε το μονοπάτι που τραβερσαρει την κορυφή και είναι εμφανες. Στην κορυφή από δεξιά μας έρχεται μονοπάτι από διάσελο Κλεισούρας. Το ακολουθούμε για 1000 μέτρα και φτάνουμε στην Κορυφή Κρόνος (Έχει ένα σπασμένο μετεωρολογικό σταθμό πάνω του). Η ταμπέλα λεει 1685μ στο μετεωρολογικό και 1688μ δεξιότερα στο τέλος της κορυφής. Η ανάβαση στο χάρτη της αναφέρει 1677μ. Με καθαρό ουρανό βλέπεις το μεγαλύτερο μέρος των νομών Καστοριάς, Φλώρινας και Κοζάνης καθώς και τα βουνά Βέρμιο, Βορας, Πιέρια , Όλυμπος, Γράμμος, Τύμφη, Σμόλικας , Βασιλίτσα , Μουρικι και Άσκιο.