Κρήτη (Μονοπάτι Σελούδας)

-22 ft
October 31, 2022
October 2022

near Ágios Ioánnis, Crete (Greece)

Μια βιωματική διάσχιση ενός από τα ωραιότερα μονοπάτια της Κρήτης. Αφετηρία της διαδρομής το υπεραιωνόβιο εκκλησάκι του Αγίου Παύλου, στην ομώνυμη παραλία στα νότια του νομού Χανίων.
Από το εκκλησάκι του Αγ. Παύλου το μονοπάτι αρχίζει να ανεβαίνει πάνω από την παραλία μέσα στα πεύκα.
Διασχίζουμε την πευκόφυτη πλαγιά παράλληλα με την παραλία, περπατώντας κατά μήκος του ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε4.
Μετά από 1.200 μέτρα περίπου συναντάμε διακλάδωση με ένδειξη (ξύλινη πινακίδα) για το χωριό Άγιος Ιωάννης.
Το μονοπάτι γίνεται έντονα ανηφορικό, καθώς ελίσσεται μέσα στο υπέροχο πευκοδάσος της Σελούδας.
Όσο ανεβαίνουμε η βλάστηση αραιώνει και το μονοπάτι γίνεται όλο και πιο τραχύ και πετρώδες.
Στα τελειώματα της επίπονης ανηφόρας, το μονοπάτι γίνεται πλέον καλντερίμι πλακόστρωτο.
Σε υψόμετρο 570 μέτρων βγαίνουμε στην κορυφογραμμή. Βρίσκομαστε στο περιβόητο Κούτελο της Σελούδας. Ένα φυσικό μπαλκόνι με θέα που κόβει την ανάσα.
Θα χρειαστεί να διανύσουμε κανά δυο χιλιόμετρα ακόμη, διασχίζοντας ορισμένα αυθεντικά τοπία της κρητικής υπαίθρου, μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας, τον Άγιο Ιωάννη, έναν ορεινό οικισμό χτισμένο σε υψόμετρο 780 μέτρων στις νότιες πλαγιές των Λευκών Ορέων.