Κρεββάτια - Μπαρμπαλά - Παπά ράχη, Όλυμπος

Photo ofΚρεββάτια - Μπαρμπαλά - Παπά ράχη, Όλυμπος Photo ofΚρεββάτια - Μπαρμπαλά - Παπά ράχη, Όλυμπος Photo ofΚρεββάτια - Μπαρμπαλά - Παπά ράχη, Όλυμπος

March 16, 2020
March 2020

near Pétra, Central Macedonia (Greece)

Η βόρεια πλευρά του Ολύμπου είναι σίγουρα ότι πιο άγριο και επιβλητικό έχει να μας δώσει το διάσημο βουνό. Περιλαμβάνει πέντε κόψεις και λιγοστά μονοπάτια που απαιτούν εμπειρία και σε κάποιες περιπτώσεις αναρριχητική γνώση και εξοπλισμό. Αναλυτικότερα, ξεκινάμε από την κόψη Προφήτη Ηλία που είναι και η δυσκολότερη από τις πέντε. Δίπλα της βρίσκεται η αλπική και πιο εύκολη Μπαρμπαλά με τη λεκάνη του Παπά-ρέματος να τις χωρίζει. Πιο δυτικά συναντάμε τη βράχινη κόψη Ξερολακίου (ή Ναούμ), αρκετά απαιτητική και αυτή με το ρέμα Καραϊσκίνη να τις χωρίζει. Έπειτα τα Μεγάλα Καζάνια κάνουν αισθητή την παρουσία τους και φιλοξενούν ένα μοναδικό μονοπάτι που μας ανεβάζει στο οροπέδιο. Μέρος της λεκάνης πλαισιώνεται και από την κόψη Σκολιού, που μας δίνει μία εναλλακτική ανάβαση για το Σκολιό. Τέλος πιο δυτικά βρίσκεται και η κόψη Χριστάκη που οδηγεί στην ομώνυμη κορυφή. Όλες οι παραπάνω επιλογές θέλουν καλή γνώση του βουνού για όποιον τις επιλέξει, ενώ το χειμώνα η δυσκολία αυξάνεται κατακόρυφα.