Kraljeva Sutjeska - Bobovac - Mijakovici - Perun (Povrsje) - Poljani

Photo ofKraljeva Sutjeska - Bobovac - Mijakovici - Perun (Povrsje) - Poljani Photo ofKraljeva Sutjeska - Bobovac - Mijakovici - Perun (Povrsje) - Poljani Photo ofKraljeva Sutjeska - Bobovac - Mijakovici - Perun (Povrsje) - Poljani

October 4, 2020
October 2020

near Priod, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Htjeli smo da obidjemo Bobovac prelijepom stazom od Kraljeve Sutjeske, ali da u povratku obidjemo jos nesto , napravimo kruznu rutu i da to ne bude makadamskim putem koji vodi od Sutjeske do Bobovca .

krenuli smo od
ove rute, zahvalnost Afanu,
ali smo obrnuli pravac, pa smo prvo isli na Bobovac a zatim na Perun.
problem je sto je ipak ova ruta pravljena pet godina prije, selo kroz koje se ide u povratku je mahom napusteno i staze su dosta zarasle, sume isto tako, pa smo imali malo problema da se probijemo do donjeg dijela sela Poljani. ako neko bude zelio da ponovi slicno, preporucio bi ipak da umjesto zavrsnog silaska kraj dalekovoda napravi nesto duzi obilazak putem (naznacicu gdje je to mjesto).

Ostalo sve je za svaku perporuku, uzivali smo u prekrasnom danu, prekrasnom laganom kretanju kraj rjecice Bukovica, prolasku kroz kanjon do Bobovca, prolasku odozgo kroz autenticna, prelijepa sela Mijakovici i Kolakovici, koja pruzaju poseban ambijent, i onda se uspeli kroz crnogoricne sume i preko livada do jednog od najvisih vrhova Peruna - Povrsja 1454 m.

staza je ipak fizicki zahtjevna , predje se preko 20 km i preko 1000 m akumilirane visinske razlike, samo od Bobovca do Povrsja je preko 700 m, pa treba krenuti rano, a ne ko mi u 11 sati, racunajuci da je jos ljetni dan.
Staza od Sutjeske do vodovoda odlicno je markirana, markacija poslije je slaba i povremena

usput smo se nenadano druzili sa lovcima lovackog drustva Srndac Kakanj, pa zahvaljujemo i njima na gostoprimstvu

napomena : na polaznu tacku se dodje kad se poslije groblja na ulazu u Kraljevu Sutjesku skrene lijevo, pa odmah opet lijevo - makadamskim putem koji vodi prema vodovodu . makadamski put od skretanja do vodovoda nije dug, prohodan je i za obicna vozila, ali se slabo odrzava, na njemu se nakuplja voda pa mozete auto ostaviti kraj puta i prije vodovoda, nije neka značajna razlika.

video sa puta:

PictographPicnic Altitude 1,919 ft

blizu njega je prvi prelakaz preko mosta

PictographPicnic Altitude 2,148 ft

Jos jedno mjesto za odmor

poslije njega krece lagani uspon prema Bobovcu

Bunar

Bobovac

voda i toalet - Bobovac

Skretanje za Mijakovice

turist info punkt za Bobovac , lijevo skretanje za Dragovice i Kraljevu Sutjesku i Vares, desno pvro skretanje Jusici-Juse, drugo iznad za Mijakovice

Voda Mijakovici

voda uz Mijakovicku rijeku

odmah po izlasku iz kolakovica, poslije zadnje kuce na putu se nlazi veliki kamen sa oznakom , kod njega precica ide desno, jer put ide zaobilzano. posto je bilo dosta rosno i sve je dosta zaraslo, nismo uspjeli do izlaska na plato Peruna uhvatiti sve te precice, vec smo dijelom isli putem okolo, dijelom precicama https://www.wikiloc.com/hiking-trails/vrhovi-peruna-19447902 na ovom tracku su prosli svim tim precicama, ne krecuci se nikako putem. jedno vrijeme staza je fino markirana, pa se gubi markacija i tako stalno. malo je problematicno u moru staza i slabih oznaka naci i izlaz prema glavnoj stazi prema Perunu, mozda je najbolje kao na gornjem tracku poslije sume koja je dobro markirana i do nje se dolazi poslije usamljene kuce , na prvoj livadi na koju izbijete iz shume odmah izaci desno

Photo ofIzlazak na plato Peruna - desno prema vrhu Povrsje Photo ofIzlazak na plato Peruna - desno prema vrhu Povrsje Photo ofIzlazak na plato Peruna - desno prema vrhu Povrsje

Izlazak na plato Peruna - desno prema vrhu Povrsje

i ovdje nema previse oznaka i ima previse staza koje se preplicu, a sam vrh Povrsje nije posebno oznacen, treba se kretati odavde desno i ici prema najvisoj tacki vizuelno

Povrsje 1454 m

Photo ofsamo pravo prama Slavinu, ovdje se spaja staza sa markiranom stazom od Bobovca Photo ofsamo pravo prama Slavinu, ovdje se spaja staza sa markiranom stazom od Bobovca

samo pravo prama Slavinu, ovdje se spaja staza sa markiranom stazom od Bobovca

Odvajanje puta prema Slavinu

produzava se naprijed, Slavin lijevo

PictographRuins Altitude 3,550 ft

Napusteni zaseok Kracici

ovdje na dalekovodnim stubovima imaju markirane oznake za spustanje desno prema kanjonu Bukovice i polaznoj tacki, ali staza je zarasla i samo na prva dva stuba imaju markacije, pa je preporuka da se ipak produzi obilazno putem pa na prvom skretanju desno