Κόζιακας (Χ.Κ. Περτουλίου - Αστραπή - Ελάτη)

Photo ofΚόζιακας (Χ.Κ. Περτουλίου - Αστραπή - Ελάτη) Photo ofΚόζιακας (Χ.Κ. Περτουλίου - Αστραπή - Ελάτη) Photo ofΚόζιακας (Χ.Κ. Περτουλίου - Αστραπή - Ελάτη)

September 25, 2022
September 2022

•   4.8 4 Reviews

near Vlatanéoi, Thessaly (Greece)

H διαδρομή ξεκινάει από το Χ.Κ Περτουλίου που βρίσκεται στη θέση "Περτουλιώτικα Λιβάδια" σε υψόμετρο 1130μ μεταξύ των βουνών Κόζιακας και Μπουντούρα. Διασχίζουμε τα λιβάδια, περνάμε από γεφυράκι και ακολουθούμε χωματόδρομο μέχρι να φτάσουμε σε διστάυρωση. Στο σημείο αυτό μπαίνουμε σε μονοπάτι μέσα σε δάσος που ανηφορίζει ήπια στη δυτική πλαγιά του Κόζιακα μέχρι τα 1450μ υψόμετρο. Εδώ συναντάμε ένα μικρό πέρασμα ανάμεσα από βράχους και φτάνουμε χωρίς δυσκολία σε ξύλινη ποτίστρα με κρύο νερό. Στο σημείο αυτό γίνεται επιλογή κατεύθυνσης. Προς τα βόρεια ανηφορίζει το μονοπάτι προς το καταφύγιο. Προς τα νότια, παράλληλα στην ποτίστρα, κατηφορίζει το μονοπάτι προς Ελάτη. Εμείς κατευθυνόμαστε προς τα βόρεια. Το μονοπάτι τραβερσάρει ήπια την πλαγιά μέχρι τα 1630μ περιπου. Στο σημείο αυτό ακολουθεί ένα απότομο πέρασμα λίγων μέτρων ανάμεσα από βράχους για έξοδο στο οροπέδιο του καταφυγίου. Υπάρχει δυνατότητα παράκαμψης του περάσματος από τα αριστερά ακολουθώντας τρακτερόδρομο που περνάει δίπλα από στάνη. Φτάνουμε στο καταφύγιο του Κόζιακα που βρίσκεται σε υψόμετρο 1720μ περίπου. Δίπλα στο καταφύγιο υπάρχει η πηγή Μπάκολα και ποτίστρα. Από το καταφύγιο η ανάβαση στην κορυφή Αστραπή γίνεται γρήγορα ακολουθώντας τη σήμανση και δεν παρουσιάζει καμιά δυσκολία. Εφόσον οι κλιματολογικές συνθήκες το επιτρέπουν η θέα από την κορυφή είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις και σε απόσταση πολλών δεκάδων χιλιομέτρων. Επιστρέφουμε από το ίδιο μονοπάτι, στο καταφύγιο και στη συνέχεια κατηφορίζουμε μέχρι τη ξύλινη ποτίστρα όπου διασταυρώνονται τα μονοπάτια προς Χ.Κ Περτουλίου και Ελάτη. συνεχίζουμε νότια προς Ελάτη ακολουθώντας τη σήμανση και γρήγοτρα φτάνουμε στο τέλος του μονοπατιού μπροστά σε ξύλινο φράχτη. Απο εδώ και πέρα ακολουθούμε τον χωματόδρομο που κατηφορίζει προς την Ελάτη. Οι δύο πρώτες παρακάμψεις του χωματόδρομου είναι μικρές και παρά το γεγονός ότι υπάρχει σήμανση, είναι προφανές ότι χρειάζονται συντήρηση και καθαρισμό από την βλάστηση. Η τρίτη και τελευταία παράκαμψη είναι ένα πολύ καλά χαραγμένο μονοπάτι μέσα σε δάσος, το οποίο περνάει μπροστά από το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας και στη συνέχεια δίπλα από το υδραγωγείο της Ελάτης και τελικά οδηγεί στα πρώτα σπίτια του χωριού. Η διαδρομή είναι εύκολη, κατάλληλη για νέους πεζοπόρους και έχει πυκνή σήμανση που όμως θεωρώ ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμό. Νερό υπάρχει σε αρκετά σημεία που υποδεικνύονται στα waypoints της καταγραφής.

Χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου

Ο χώρος στάθμευσης βρίσκεται στη θέση "Περτουλιώτικα Λιβάδια" σε υψόμετρο 1130μ μεταξύ των βουνών Κόζιακας και Μπουντούρα

PictographBridge Altitude 3,828 ft

Γέφυρα διέλευσης από μικρό ρέμα

Ακολουθούμε τον χωματόδρομο προς τα αριστερά

Διασταύρωση χωματόδρομων

Μπαίνουμε σε μονοπάτι μέσα στο δάσος ακολουθώντας την σήμανση

PictographInformation point Altitude 4,332 ft

Αριστερά ανηφορίζει το κοφτό μονοπάτι προς το καταφύγιο. Συνεχίζουμε ευθεία

PictographInformation point Altitude 4,652 ft

Μονοπάτι προς καταφύγιο Κόζιακα

PictographInformation point Altitude 5,258 ft

Photo ofΑπότομο πέρασμα λίγων μέτρων ανάμεσα από βράχους για έξοδο στο οροπέδιο του καταφυγίου Photo ofΑπότομο πέρασμα λίγων μέτρων ανάμεσα από βράχους για έξοδο στο οροπέδιο του καταφυγίου

Διασταύρωση με τρακτερόδρομο στα αριστερά.

Ο τρακτερόδρομος παρακάμπτει το απότομο πέρασμα ανάμεσα σε βράχους. Είναι προτιμότερο να ακολουθηθεί τον χειμώνα και περνάει δίπλα από στάνη

Καταφύγιο Κόζιακα

Ποτίστρα δίπλα από το καταφύγιο - Πηγή Μπάκολα

PictographInformation point Altitude 5,746 ft

PictographInformation point Altitude 5,865 ft

Σήμανση μονοπατιού προς την κορυφή Αστραπή

Στο σημείο υπάρχει διασταύρωση με το μονοπάτι στα δεξιά που τραβερσαρει την κορυφογραμμή με κατεύθυνση την Ελάτη. Έχει σήμανση με κιτρινόμαυρα χρώματα

Φτάνοντας σε μικρό αυχένα, στρίβουμε αριστερά ανηφορίζοντας τα τελευταία μέτρα για την κορυφή

Κορυφή Αστραπή 1901μ

Ο τρακτερόδρομος παρακάμπτει το απότομο πέρασμα ανάμεσα σε βράχους και είναι προτιμότερο να ακολουθηθεί τον χειμώνα.

Σήμανση μονοπατιού προς Ελάτη

Στο σημείο υπάρχει ξύλινος φράχτης

Ο χωματόδρομος έχει νότια κατεύθυνση και τραβερσάρει τη δυτική πλαγιά του Κόζιακα

Είχε ροή νερού

Photo ofΧωματόδρομος με κατεύθυνση την Ελάτη Photo ofΧωματόδρομος με κατεύθυνση την Ελάτη Photo ofΧωματόδρομος με κατεύθυνση την Ελάτη

Χωματόδρομος με κατεύθυνση την Ελάτη

1η παράκαμψη χωματόδρομου προς Ελάτη

Στα δεξιά του χωματόδρομου υπάρχει κούκος που υποδεικνύει το μονοπάτι παράκαμψης

Ποτίστρα με παγωμένο νερό

Δίπλα από το μονοπάτι παράκαμψης υπάρχει ποτίστρα με παγωμένο νερό

Έξοδος σε χωματόδρομο - κατεύθυνση δεξιά

Στα δεξιά του χωματόδρομου συνεχίζει το μονοπάτι παράκαμψης

Σήμανση μονοπατιού

Στα δεξιά του μονοπατιού υπάρχει στάνη

Τέλος 2ης παράκαμψης χωματόδρομου

Έξοδος σε χωματόδρομο - κατεύθυνση δεξιά

Χωματόδρομος

Photo of3η παράκαμψη χωματόδρομου προς Ελάτη Photo of3η παράκαμψη χωματόδρομου προς Ελάτη Photo of3η παράκαμψη χωματόδρομου προς Ελάτη

3η παράκαμψη χωματόδρομου προς Ελάτη

Στα δεξιά του χωματόδρομου συνεχίζει το μονοπάτι παράκαμψης

Εκκλησάκι Αγίας Τριάδας

Μονοπάτι προς Ελάτη

Το μονοπάτι περνάει δίπλα από το υδραγωγείο της Ελάτης

Στα δεξιά υπάρχει φράχτης αγροτεμαχίου

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Sep 27, 2022

πολύ εύκολη και όμορφη διαδρομή ,με εξαιρετική θέα από αστραπή και όχι μόνο , περιποιημένο καταφύγιο και διαχειριστής του πρόσχαρος να σε εξυπηρετήσει.

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Sep 28, 2022

Βατή διαδρομή για όλους
    Όμορφο περιβάλλον
    Πραγματικά φιλόξενο καταφύγιο
    Καταπληκτική θέα από κορυφή
    Δροσερά νερά στην διαδρομή

• Vlad Patman Nov 8, 2022

First part of track in forest a bit boring, just way across forest. And notice that local farmers use that way for drive cattle - after rains way in forest difficult to use (it destroy by cows hooves). In others it good views and if you are beginner it's not diificult track. On a top it has memory book, not forget to write you names and wishes:) Thx for track.

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης

Δροσερά νερά στην διαδρομή

• Photo of Stelios Pelekis
    Stelios Pelekis Aug 29, 2023

Όμορφη και εύκολη διαδρομή με πηγές στον δρόμο και όμορφη θέα.
    Οργανωμένο καταφύγιο και πολύ ευγενικός ο διαχειριστής του.
    Σε όλο το δρόμο μας συνόδευσε αδέσποτος σκυλάκος που ήξερε το μονοπάτι!