← Part of Kocaeli Yarımadası

Kozdere'den Kayalı'ya ( 2016 01 )

March 25, 2020
January 2016

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

Yılın ilk karını doğada karşılamak ne kadar da keyif verici. Yaban o beyaz örtüsü içerisinde son derece büyüleyici gözüküyor ve bize geleceğe dair tertemiz umutlar vadediyor.

Yürüyüşe başladığımız nokta bölgenin yüksek sayılabilecek bir kesimi olsa da bir kaç gündür yağan kar diz boyuna ancak ulaşmış görülüyordu. Yerde sadece ormanın yaban sakinlerine ait izler vardı ve kah önümüz sıra gidiyor kah kesişiyorlardı bizimle.

Bir kaç kere, gökyüzünde daireler çizerek av arayan şahinlere rastladık ara sıra da alakargaların sesleri geldi kulağımıza. Önümüz sıra pırr diye fırlayan bir çulluğa bile denk geldik heyecanla. Hava yumuşak, yürüyüş tempomuz ise hafifti , gene de küçük molalar verip soluklanmayı ihmal etmedik gün içinde.

Yanımızda getirdiğimiz kuru üzüm, fındık ve fıstıklarla hem enerjimizi hem de dostluğumuzu paylaştık hep beraber. Bir kaç asırlık ulu gürgen ağaçlarının yanından geçtik yaşlarına hürmetle.

Karın kapatmadığı, soğuğun henüz donduramadığı küçük derelerin üzerinden atladık. Her tarafta kar vardı ama ekibimiz her zaman ki gibi son derece sıcaktı pazar günü, hiç üşümedik, hayattan bir gün daha çaldık...