Kozağacı Karabalçık Trabenna Geyikbayırı

Photo ofKozağacı Karabalçık Trabenna Geyikbayırı Photo ofKozağacı Karabalçık Trabenna Geyikbayırı Photo ofKozağacı Karabalçık Trabenna Geyikbayırı

December 9, 2018
December 2018

near Çağlarca, Antalya (Türkiye)

Kozağacı eki adı Karabalçık olan mahalledir. Antalya Çakırlar Akdamlar köyünden sonra Geyikbayırı köyüne ulaşılır. Şehir merkezinden yaklaşık 40 km civarı mesafededir. Burada tabelalar vardır. Bu parkur aynı zamanda Likya yolunun ilk bölümüdür. Karabel yaylasında eski bir mezarlık bulunmaktadır. Tahtacı mezarlığı da denen bu mezarlıkta sedir ağaçlarından yapılmış mezarlar vardır. Buradan Geyikbayırı yönünde aşağı doğru yürürken Elmin mahallesine ulaşılır önce, sonra da Trabenna Antik kentine. Helenistik dönemde Termessos’un, bir yazıta göre İ.Ö 281–280 yıllarında Ptolemaioslar egemenliğinde oluşu, aynı egemenliğin Trebenna’nın bulunduğu topraklarda olması beklenir. Trebenna Roma çağında resmen Lykia eyaletinin politik sınırları içerisinde kalmakla beraber, Bizans döneminde kesin olarak bir Pamphylia kenti olarak karşımıza çıkmaktadır. Sur duvarlarının görünen kısımları Bizans çağından kalmadır. Akropol kayalıklarında pek çok kaya odası vardır. Bunların konut ve mezar amaçlı olanları ilk bakışta ayırt edilebilmektedir. Bazıları önce mezar sonra konuttur. En özel olanı akropol girişinin hemen karşısında durandır. Sonradan yapılan düzenlemeyle Josito kampingde son bulur parkur. Geyikbayırında çok güzel alabalık restoranlar vardır.