KOVANLIK-DAĞBELİ DÖŞEME TAŞ YOLU (DERBENT GEÇİDİ)

February 22, 2019
February 2019

near Kovanlık, Antalya (Türkiye)

16 Şubat ta bisikletlerle gelerek keşfini yaptığımız yere bu kez yürüyüş için Kovanlık
köyüne geldik.Aracı buraya park ettikten sonra 4 Km kadar yürüyerek tırmanışın başlayacağı tarihi kalıntıların ve taş yolun başlangıcına vardık.
Kısa bir mesafesi iri taşlarla döşenmiş yolu ilk kısmı kolay ilerlenir şekilde.Ancak sonrası iri ve keskin kayaların üzerine basarak devam ediyor ki bu da yaklaşık 2 Km kadar.
Ara ara yine taş döşeli yerler mevcut.Derbent Geçidi olarak anılan bu yer yukarıda Pisidia kentleri ile aşağıda Pamfilya kentleri arasındaki ulaşımı sağlıyormuş.Daha sonrasında göç zamanlarında yörüklerin yoğun olarak kullandığı bir yol imiş.
Yaklaşık 600 mt de ağaçlar arasında düz yerler mevcut.Daha sonrasında Nato tesisleri denen yerden hemen sonra hem asfalt başlıyor hem de ormanlık alan.
Yeşilliklerin içinde öğlen molamızı verdikten sonra bir süre daha devam ederek yürüyüşümüzü Dağbeli köyünün içinde sonlandırdık.
Başlangıçtan bitime kadar hiçbir su kaynağı mevcut değil.
Büyük bir keyif içinde yaptığımız bu rotayı turların çoğu tersine yani iniş aşağı yapmaktalar.
Baharda doğanın uyanmasıyla sanırım çok daha renkli görüntüler oluşur.Belki o zaman bir de yukarıdan aşağıya deneyebiliriz.