Koustogérako -Faraggi Keratidas - Soúgia

Photo ofKoustogérako -Faraggi Keratidas - Soúgia Photo ofKoustogérako -Faraggi Keratidas - Soúgia Photo ofKoustogérako -Faraggi Keratidas - Soúgia

October 10, 2021
October 2021

near Koustogérako, Crete (Greece)

Αυτή η όμορφη διαδρομή έχει κάποια δυσκολία και ανύπαρκτη σήμανση στο πρώτο μισό της οπότε *δεν* προτείνεται σε αρχάριους.

Συγκεκριμένα η διαδρομή μας περιλαμβάνει δύο τμήματα, το πρώτο μισό είναι απο το Κουστογέρακο (εκκίνηση) και διασχίζει το φαράγγι Κερατίδας. Ένα άγνωστο και ανέγγιχτο φαράγγι ισάξιας (αν όχι ανώτερης) ομορφιάς από άλλα πιο γνωστά. Το φαράγγι αυτό δεν έχει απολύτως καμία σήμανση (ούτε κούκους), οπότε πολλές φορές δεν είναι ξεκάθαρο ποιο είναι το "σωστό" μονοπάτι μεταξύ των κατσικόδρομων που απλώνονται μπροστά σου. Ωστόσο να χαθούμε είναι σχεδόν αδύνατο, καθώς το φαράγγι δεν έχει πολλά παρακλάδια και η θάλασσα (σωστή κατεύθυνση) φαίνεται απο νωρίς. Πολλές φορές θα χρειαστεί να κατέβουμε σημεία με βράχους που θέλουν και λίγο "χέρι-κώλο" για να τα κατέβεις, αλλά δεν απαιτούν σκοινιά ή ειδικό εξοπλισμό. Σε αυτά τα σημεία καλό είναι να υπάρχει ένας έμπειρος στην ομάδα να αξιολογεί τις επιλογές και να προτείνει την καλύτερη, καθώς όπως είπαμε δεν φαίνεται πιο μονοπάτι είναι το σωστό πάντα.

Τελευταίο σημείο που θέλει λίγο προσοχή, είναι οτί η διαδρομή δεν διασχίζει το φαράγγι μέχρι το τέλος (το οποίο καταλήγει σε κατσάβραχα), και πρέπει να εντοπίσουμε το σημείο που αυτό διασταυρώνεται με το Ε4 περίπου 1 χιλιόμετρο πριν το τέλος του φαραγγιού. Αυτό όμως δεν είναι δύσκολο, καθώς υπάρχει ξεκάθαρο ανηφορικό μονοπάτι δεξιά κάποια στιγμή (με σήμανση κίτρινο μαύρο για επιβεβαίωση), και φαίνεται εύκολα και στο GPS της διαδρομής.

Αυτό αποτελεί το δεύτερο τμήμα της διαδρομής μας και από εκεί και μετά είναι πολύ εύκολη διαδρομή με ξεκάθαρη σήμανση και μονοπάτι μέχρι την Σούγια.

Συνολικά μας πήρε 2.5 ώρες το φαράγγι (8 άτομα με ήρεμο ρυθμό) και άλλες 2 το Ε4 μέχρι την Σούγια. Βγαίνει σε 4 μέχρι 5 ώρες για τους περισσότερους.